شهرکرد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران این استان با پیگیری‌های انجام شده تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

یزدان یگانگی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: کشاورزانی که تا ۲۱ مرداد ماه گندم مازاد بر نیاز مصرف خود را تحویل مراکز خرید داده و سند آن‌ها به بانک رفته به صورت کامل وجه خود را دریافت و تسویه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بر این اساس تنها یک سوم مطالبات گندمکاران پس از این تاریخ باقی‌مانده که باید پرداخت شود.

به گفته یگانگی، بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری معادل کمتر از ۳۰ درصد باقی‌مانده که تاکنون پرداخت نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود مبلغ باقی‌مانده از مطالبات گندمکاران این استان براساس پیگیری‌های انجام شده در کمترین زمان پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ معادل ۱۱۰ هزار تن محصول گندم از ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول راهبردی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد که از این میزان تولید ۶۸ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان تحویل مراکز خرید پیش‌بینی شده در استان شد.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان سطح زیر کشت ۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.