شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتفاعات شهرستان کوهرنگ به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی سفیدپوش شد.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته در استان فعال شد تا روز یکشنبه به فعالیت خود در استان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه باعث بارش برف در ارتفاعات کوهرنگ شده است و بیشترین فعالیت آن با هشت میلیمتر باران در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان، تصریح کرد: سامانه بارشی در مناطق جنوبی و غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است و همراه با رگبار باران، رعد و برق است و در ارتفاعات منجر به بارش برف می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی می‌تواند منجر به مه‌گرفتگی و کاهش دید به ویژه در محورهای ارتباطی و گردنه‌ها شود توصیه کرد تا نکات ایمنی در ترددها رعایت شود.

وی در خصوص نوسانات دمایی در استان نیز گفت: طی روزهای آینده دمای طول روز کمی افزایشی می‌شود اما تغییر محسوسی در این مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در شبانه‌روز گذشته شهرکرد با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد سردترین و مالخلیفه با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.