سمنان - ایرنا - معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قدرت و توان دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح، هوا فضای سپاه پاسداران و پدافند هوایی ارتش، باعث شد رژیم صهیونیستی آنطور که تبلیغ گسترده داشت، نتواند دست به حمله گسترده بزند.

امیر سرتیپ علی ملک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: دشمنان به تبلیغ حمله گسترده به مراکز نظامی پرداخته بودند، اما آنچه در فضای مجازی دیده می‌شود، بیشتر اقدام نمایشی و کوچک بود و نمی‌توان آن را در حد یک حمله نظامی تلقی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به عملیات موفق وعده صادق ۲، احتمال اینکه دشمن دست به حماقت بزند و دچار اشتباه محاسباتی با انجام معدود حملاتی علیه ایران شود، بسیار کم است و با وجود این، پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

ابلاغ هشت شیوه‌نامه در مقابل تهدیدها

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل هشت شیوه‌نامه متناسب با تهدیدهای مختلف تدوین و به بخش‌های مختلف ابلاغ کرد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صیانت از مردم در مقابل تهدیدها و حوادث از اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

وی اظهار کرد: شاید تهدید نظامی خاصی رخ ندهد، مسوولان دفاعی باید صحنه‌ را مدیریت کنند و باید آماده بود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

امیر ملک تصریح کرد: شیوه‌نامه ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف از جمله تهدیدهای امنیتی، سایبری و شیمیایی است.

سمنان استان پیشرو در اجرای پدافند غیرعامل

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سمنان از استان‌های پیشرو در اجرای پدافند غیرعامل است.

ساعاتی پیش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

«محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور صبح شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳ در پیامی در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی کشورمان با انتشار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.