اسلام‌آباد- ایرنا- وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران آن را نقض صریح قوانین بین المللی دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به جنایات اسرائیل گام فوری بردارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور تجاوز رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه امروز را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

پاکستان تاکید کرد: این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف و همچنین وضعیت خطرناکی را که از قبل باعث بی‌ثباتی در منطقه‌ شده تشدید می‌کند.

دولت اسلام‌آباد، رژیم اسرائیل را مسوول کامل چرخه فعلی تشدید و گسترش درگیری‌ها در منطقه دانست و افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که نقش خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده و گام های فوری برای پایان دادن به اقدامات بی پروای اسرائیل در منطقه و رفتار جنایتکارانه آن بردارد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین افزود: جامعه بین المللی نیز باید نقش خود را برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه ای ایفا کند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی کشورمان، با انتشار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.