تهران- ایرنا- پس از حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به نقاطی از ایران، گروهی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه آمریکا، حمایت خود را از اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه خبری فاکس، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پستی در حساب «ایکس» نوشت: «آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است».

سناتور تیم اسکات نیز در پستی ضمن تکرار اظهارات پنس نوشت: «اسرائیل متحد بزرگ ما است. آمریکا شانه به شانه همپیمان بزرگ ما اسرائیل در برابر ترور می ایستد».

سناتور جیمز لنکفورد از دیگر اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز نوشت: «ایالات متحده در کنار اسرائیل است».

سایر قانونگذاران آمریکایی در پست‌های مشابهی در رسانه‌های اجتماعی با حمایت از اسرائیل اعلام کردند: «ما از اسرائیل حمایت می کنیم زیرا در برابر ایران از خود دفاع می کند».

سناتور ریک اسکات نیز عنوان کرد: آمریکا باید امروز و همیشه در کنار اسرائیل بایستد».

تیم ویلان عضو پیشین مجلس نمایندگان و از اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز در پستی نوشت: «من در کنار اسرائیل هستم. خداوند متعال نیروهایی دفاعی و ارتش اسرائیل را به سلامت دارد.»

فاکس نیوز در ادامه عنوان کرد که واکنش این گروه از اعضای حزب جمهوری خواه پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی مدعی شد حملات دقیقی به اهداف نظامی در ایران انجام داده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.