تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: افزایش نسبی دمای طی روز را نسبت به روزهای گذشته پیش‌رو داریم و از فردا رفته رفته از برودت هوا کاسته می‌شود.

"روح‌الله زاهدی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طی ساعاتی از اواسط امروز علاوه بر افزایش سرعت باد، افزایش ابر را در برخی از نقاط استان نیز انتظار داریم.

وی افزود: دماهای صبحگاهی بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد و دماهای طی روز بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد به تناوب در نقاط مختلف استان افزایشی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان بیان کرد: از فردا تا اواخر هفته عمدتا آسمان استان صاف و آفتابی است و از سرعت باد کاسته می‌شود.

زاهدی گفت: به طور کلی هوای به نسبت خوب را طی روزهای آتی در استان پیش‌رو داریم.

وی کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان را طی ۲۴ ساعت اخیر بین منفی ۲ درجه و چهار درجه سانتیگراد در نوسان عنوان کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در این مدت بهار با منفی سه درجه سانتیگراد خنکترین و اسدآباد با ۱۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شدند.

به گزارش ایرنا؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.