اهواز- ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه طرح فیبرنوری در ۱۵ شهر خوزستان در حال اجرا است گفت: شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم برای اجرای طرح ملی فیبر نوری در استان را داشته باشند.

مهدی شه‌نظری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح ملی فیبر نوری در ۸۸ شهر خوزستان باید عملیاتی شود که تا کنون ۶۹ شهر از این تعداد دارای ابلاغ اجرای پروژه هستند و قرارداد اجرای طرح در ۵۰ شهر نهایی شده است.

وی گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، اتصال منازل و محل کسب و کارها به شبکه فیبرنوری باید انجام شود که با این اقدام قطعا شاهد تحویل عظیمی در شبکه ارتباطی استان و کشور خواهیم بود.

شه‌نظری اظهار کرد: طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها پس از درخواست اپراتورها در مدت ۱۵ روز باید مجوز حفاری را برای اجرای طرح صادر کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: طی نشست با دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این طرح مقرر شد ترمیم خطوط حفاری به صورت استاندارد با شهرداری‌ها انجام گیرد و هزینه آن پرداخت شود.

وی گفت: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود مجوز حفاری مناطق جدید را برای اجرای طرح صادر کنند تا پروژه ملی فیبرنوری بر اساس زمان بندی تعیین شده اجرا شود.

شه‌نظری اضافه کرد: در حال حاضر اپراتور فناب تلکام عهده دار اجرای این طرح در اهواز است و اپراتور مبین نت نیز در صورت انعقاد قرار داد در این طرح کار اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار از ابتدای امسال به طور جدی در استان آغاز شده است و تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به طور کامل در استان عملیاتی شود.