تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که قدرت پدافند جمهور اسلامی ایران باعث تحقیر رژیم صهیونیستی شد، گفت: در مقابل زندگی مخفیانه مردم سرزمین‌های اشغالی در پناهگاه، روال فعالیت عادی مردم ایران در جریان است.

عللاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حمله تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی که بامداد امروز شنبه - پنج آبان ماه - به برخی از مواضع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، افزود: رژیم صهیونیستی از آنجا که در ۲ عملیات قبلی وعده صادق ۱ و ۲ شکست را پذیرفته بود، عملیات اخیر را علیه مواضع جمهوری اسلامی ایران با هدف روحیه دادن به نیروهای شکست خورده خود انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدام، دچار اشتباه محاسباتی شدیدی شد، تصریح کرد: پدافند هوایی کشور در برابر این تجاوز، قدرت‌نمایی بزرگی انجام داد و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ رژیم صهیونیستی و حامی آن یعنی آمریکا را کشید و این رژیم را تحقیر کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پدافند هوایی کشور به روز و بسیار فراتر از گنبدآهنین رژیم صهیونیستی عمل کرد و بسیاری از حملات هوایی آنها را رهگیری و خنثی کرد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی با تجاوز به خاک ایران به جای اینکه اقتدار خود را که مدعی آن است، به نمایش بگذارد، در عمل جمهوری اسلامی ایران این قدرت نمایی را با اقتدار و پدافند هوایی خود به جهان نشان داد.

بروجردی با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به ایران تجاوز آشکار به خاک کشور است و حق پاسخ برای جمهوری اسلامی محفوظ است، گفت: این حمله هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشت. به ویژه اینکه سران رژیم صهیونیستی هدایت این حمله را از مخفیگاه خود انجام دادند و پیش از آن هم مردم سرزمین‌های اشغالی را به دلیل نگرانی از پاسخ جمهوری اسلامی، تشویق شده بودند که شب گذشته را در مخفیگاه سپری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زندگی عادی در سرزمین‌های اشغالی نزدیک به یک سال است که مختل شده است، تصریح کرد: در مقابل زندگی عادی در تمام شهرهای ایران در جریان است و حتی امروز پس از این تجاوز رژیم صهیونیستی، همه بخش‌های نظامی، دفاعی، هسته‌ای، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها روند کاری و فعالیت خود را در کنار مردم ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور در این باره آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ آرامش و همبستگی درخواست میشود اخبار مربوط به این حادثه را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه های دشمن توجه نکنند.