گنبدکاووس- ایرنا- کارشناس هواشناسی گلستان گفت: سامانه بارشی جدید از امشب وارد استان می‌شود و به تدریج از بامداد فردا در دشت و کوهپایه‌ها باران و در بخش‌های کوهستانی برف خواهد بارید.

سمیه ملاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از صدور هشدار زرد هواشناسی برای گلستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، برای ۲۴ ساعت آینده کاهش دمای ۶ تا هشت درجه‌ای هوای استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح دوشنبه تداوم دارد و پس از آن تا اواخر هفته جوی به نسبت پایدار برای گلستان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: بیشترین برف استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۴ سانتی‌متر در منطقه کوهستانی درازنو و بیشترین بارش باران هم با ۵۶ میلی‌متر در شهر کردکوی بارید.

ملاحی ادامه داد: بعد از کردکوی، بیشترین باران در کلاله با ۴۴ میلی‌متر و پارک ملی گلستان و بندرگز با ۴۱ میلی‌متر بارید.

وی با اشاره به افزایش دمای فعلی هوای استان نسبت به مدت مشابه روز گذشته، بیان کرد: بیشترین افزایش دما با ۱۱ درجه در مینودشت ثبت شد و هم اینک دمای هوای این شهرستان ۲۰ درجه است.

به گزارش ایرنا، گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.