سمنان - ایرنا - معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از اهداف متعدد در جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران، دانش‌آموزان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ علی ملک روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدرسه رحمت‌الله قدس سمنان گفت: تهدیدهای زیادی در جنگ ترکیبی و شناختی وجود دارد که دانش‌آموزان در این جنگ مورد هدف هستند و باید مراقب آنها بود.

وی تاکید کرد: حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است.

این مسوول افزود: تداوم فعالیت و ارایه خدمات به جامعه مانند نانوایی‌ها، تامین آب، غذا، و دارو از جمله موارد مهم در مدیریت بحران است و باید پیش‌بینی‌های لازم در مواقع بحران مورد توجه باشد.

وی با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل ۱۴۰۳ مبنی بر «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» گفت: نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه‌ها با هدف آمادگی در مقابل تهدیدات و حوادثِ احتمالی است.

امن‌سازی مدارس برای استفاده در زمان بحران

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: داشتن مدرسه امن و مقاوم و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان مهم است و مقاوم‌سازی زیرساخت مدرسه‌ها با هدف حفظ و صیانت و از سوی دیگر، استفاده از این ظرفیت در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: تمرین و آزمایش شیوه‌نامه‌های پدافند غیرعامل مورد توجه قرار بگیرد تا جامعه امن و ایمن داشته باشیم و از ملت به عنوان ولی نعمتان جمهوری اسلامی ایران و زیرساخت‌ها صیانت شود.

شیوه‌نامه‌های کارساز دفاعی در مقابل تهدیدهای چندروز اخیر

امیر ملک اظهار کرد: سامانه دفاعی کشور پیش‌بینی‌می‌کردند که احتمال حمله دشمن وجود دارد و بر این پایه، تمهیدات لازم و شیوه‌نامه‌هایی برای مقابله با تمهیدات تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل هشت دستور عملیاتی را ابلاغ کرد و فرهنگ‌سازی، بازرسی عملیاتی و نظارت بر انجام کارها را در دستور کار دارد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سمنان استان پیشرو در کشور در حوزه پدافند غیرعامل است و همراهی بخش‌های مختلف لازمه تامین امنیت پایدار کشور، مردم و خانواده محسوب می‌شود.

جنگ سایبری نوعی جنگ شناختی است

دستیار ویژه رییس پدافند غیرعامل کشور گفت: جنگ سایبری نوعی جنگ شناختی است و نگرش نسل جوان امروز نسبت به نسل‌های قبل متفاوت است و این نشان می‌دهد جنگ شناختی جاری است و باید هوشیار بود.

خالق گرجی ادامه داد: در جنگ شناختی تلاش و هدف دشمنان تغییر باورها، نگرش‌ها و انگاره‌های ذهنی است و مقابله با این توطئه نیازمند ساماندهی و اقدام‌های تخصصی برای پیشگیری است.

دستیار ویژه پدافند غیرعامل گفت: برای مقابله با جنگ شناختی باید بیش از پیش تلاش کرد.

در این آیین سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان، سیدجمال وزیر مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.

گرامداشت هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» از پنجم تا یازدهم آبان ماه است.

پدافند غیرعامل با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها و توانمندسازی‌های غیرمسلحانه، بر پیشگیری از حوادث احتمالی با رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد.