تهران بزرگ - ایرنا - نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ ژاپن به پیشنهاد مجمع شهرداران آسیایی و با همکاری شهرداری تهران، شرکت بهره برداری متروی پایتخت و سفارت ژاپن در تهران در ایستگاه مترو میدان جهاد در خط سه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه با هدف تقویت تعاملات بین المللی و آشنایی شهروندان با فرهنگ کشورهای مختلف برپا شده است علاقه مندان می‌توانند پنجم تا یازدهم آبان‌ماه همه روزه برای بازدید از این نمایشگاه به دو ایستگاه مترو جهاد در خط ۳ و تجریش در خط یک مراجعه کنند.

سفیر ژاپن در تهران روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه عکس «نگاهی به فرهنگ ژاپن» گفت: این نمایشگاه به منظور آشنایی بیشتر مردم ایران با فرهنگ کشور ژاپن برگزار شده است.

تسوکادا تاماکی افزود: از سه ماه پیش پیشنهاد برگزاری نمایشگاه داده شده بود و از شرکت مترو تشکر می‌کنیم که محل برپایی این برنامه فرهنگی را تامین کردند.

وی با بیان اینکه مایه خرسندی است این نمایشگاه در مترو تهران برگزار شده است، اظهار کرد: هم اینک این نمایشگاه در ۲ ایستگاه میدان جهاد و تجریش برگزار شده است.

سفیر ژاپن ادامه داد: این نمایشگاه عکس با نگاهی به فرهنگ ژاپن برگزار شده تا مردم فرهنگ ژاپن را لمس کنند و بیشتر به این کشور سفر کنند.

وی اضافه کرد: هفته آینده نمایشگاهی دیگری در نقطه از شهر تهران برپا می‌شود که در آن فیلم‌های از کشور ژاپن به نمایش در می‌آید.

در این مراسم مسوولان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از سفیر ژاپن در تهران با اهدا هدایایی تقدیر کردند.