گنبدکاووس - ایرنا - همزمان باشروع هفته پدافند غیرعامل (پنج تا ۱۱ آبان)، آیین نمادین نواخته شدن زنگ بزرگداشت این هفته برای افزایش آگاهی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و انجام اقدامات پیشگیرانه مصون ماندن از تهدیدات و خطرات احتمالی بویژه در فضای مجازی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که روز شنبه در دبیرستان متوسطه دوره اول پسرانه «علم و ادب ۲» گنبدکاووس برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تاکید کرد: مهمترین نیاز کشور و نسل جوان آشنایی با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بویژه در فضای مجازی و مقابله با آن است.

سرهنگ سیدعلی حسینی افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال القای ناامیدی و نارضایتی دربین اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان نسبت به نظام اسلامی و مدیران آن است که باید مراقب این توطئه آنها باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه بویژه دانش آموزان آنها را در مقابل تهدیدهای دشمنان مصون می‌دارد.

حسینی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنی دفاع کردن بدون استفاده از سلاح نظامی است و بهترین ابراز در این دفاع آگاهی، آموزش و شناخت اهداف دشمنان است که معلمان و دبیران باید در این خصوص به دانش‌آموزان آگاهی بخشی کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امنیت، آرامش و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و تهدیدهای دشمنان در فضای مجازی، طی هفته جاری، از سوی معلمان و دبیران مطالب لازم برای دانش آموزان بیان می‌شود.

محمد غنی پور افزود: تلاش خواهیم کرد، دوره‌های آگاهی بخشی نسبت به تهدیدهای فضای مجاری برای تمامی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای برخی اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد؛ اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۹۰ هزار نفر آن را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.