ایلام - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز زندگی روزمره مردم جریان دارد و دنبال کارهای روزمرزه خود هستند، گفت: مردم ایران اسلامی نشان دادند هیچ ترس و هراسی از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» روز شنبه در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان ایلام با اشاره به حماقت رژیم صهیونیستی در تجاوز به حریم کشور، اظهار کرد: صهیونیست‌ها به‌دلیل شکستی که در وعده صادق ۲ خوردند، می خواستند، یک عکس‌العملی داشته باشند، البته جوری نباشند که دوباره جمهوری اسلامی ایران به آن پاسخ دهد و وعده صادق سومی انجام شود.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی سناریو داشت با کارهای کوچکی که اهمیت نداشته در بُعد رسانه‌ای با فضاسازی تبلیغ کنند و این تجاوز را بزرگ جلوه دهند اما این اقدام آنها، با پدافند قوی ایران، موجب خسران و حقارتشان شد و کشورهای مختلف دنیا نیز تجاوزگری این رژیم منحوس را محکوم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در مرحله اول تهدید مردم ایران و تبلیغات رسانه‌ای شکست خورد و در مرحله دوم با این تجاوز قصد داشتند با تبلیغات رسانه‌ای اعلام موجودیت کنند اما بازهم شکست خوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی توانایی بالایی در عرصه دفاعی، نظامی و بازدارندگی دارد و این مسأله را هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که اگر دچار حماقت شوند با عکس‌العملی سختی مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.