اراک - ایرنا - مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: ۳۰۰ ویژه برنامه برای هفته پدافند غیرعامل(پنجم تا یازدهم آبان‌ماه) در این استان تدارک شد.

«مهدی پزشک‌نیا» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این برنامه‌ها در قالب آموزشی، افتتاح طرح، همایش، مانور و اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: افتتاح اتاق‌های سرور، رزمایش سایبری و شیمیایی، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، حضور در دستگاه‌های اجرایی شاخص استان و برگزاری ۲ همایش سایبری از جمله برنامه‌های تدارک شده در هفته پدافند غیرعامل در استان مرکزی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: پدافند غیرعامل به معنی دفاع کردن بدون استفاده از سلاح نظامی است و بهترین ابراز در این دفاع آگاهی، آموزش و شناخت اهداف دشمنان است که باید در این خصوص آگاهی بخشی انجام شود.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای برخی اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد؛ اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.