تهران- ایرنا- قهرمان بدنسازی جهان درباره وضعیت مصرف داروها و مکمل‌های ورزشی گفت: شاهد مصرف برخی داروها و مکمل‌ها توسط ورزشکاران هستیم که در واقع استفاده از آن‌ها هیچ لزومی ندارد ولی با نفوذ مافیای این اقلام، استقبال خوبی بین بدنسازها از آن شده است.

مسعود قدیریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص ادامه روند حرفه‌ای خود اظهار داشت: فعلا رقابت‌هایم را در IFBB (فدراسیون بین‌المللی فیتنس و بدنسازی) ادامه می‌دهم تا بتوانم به وزن دلخواه برسم. من قد بلندی دارم و قطعا برای مسابقات حرفه‌ای باید بیش از این وزن داشته باشم. در حال حاضر با قد ۱۸۹ سانتیمتر به وزن ۱۳۴ کیلوگرم رسیدم ولی برای رقابت‌هایی همچون مسترالمپیا به وزن بیش از ۱۴۰ کیلوگرم نیاز دارم. اولین چیزی که برای من اهمیت دارد سلامتی است که باید با توجه به آن راه درست را در پیش بگیرم.

وی ادامه داد: در دنیا، بدنسازها قد کوتاهی دارند و شاید قهرمانانی با ابعاد من، ۲ یا سه نفر در جهان باشند؛ حتی در کشور خودمان نیز هیچکس تا امروز قهرمانی ایران را با چنین قدی کسب نکرده است. بین ورزشکاران بادی بیلدینگ، چنین قد و وزنی که به آن رسیدم، تقریبا غیر ممکن است. تا الان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه‌ام دارم در قهرمانی کشور نیز ۹ دوره مدال طلا را از آن خودم کردم.

قهرمان بدنسازی جهان با اشاره به خوراک و مکمل‌های ورزشی مورد نیاز ورزشکاران عنوان کرد: مصرف دارو و مکمل‌های ورزشی باید زیر نظر پزشک و با بررسی دقیق آزمایش‌های مختلف باشد. متاسفانه شاهد مصرف برخی داروها و مکمل‌ها توسط ورزشکاران هستیم که در واقع استفاده از آن‌ها هیچ لزومی ندارد ولی با نفوذ مافیای فروش این اقلام، بین بدنسازها با استقبال خوبی روبرو شده است. اصولا ورزشکاری که تغذیه درست و مناسب داشته باشد نیازی به مکمل‌های ورزشی ندارد اما تجویز این پودر و داروها کار دست‌های پشت پرده است که برای سودآوری عده‌ای مربیان را نیز به خدمت گرفتند.

وی افزود: بعضی اوقات بدن بدنسازهای حرفه‌ای در رژیم‌های سنگین، مواد مغذی و مورد نیاز بدن را جذب نمی‌کنند و به همین منظور به میزان محدودی مکمل‌ نیاز پیدا می‌کنند. وقتی در رژیم غذایی مثلا پنج وعده میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی و مرغ وجود دارد، ویتامین‌های مورد نیاز جذب می‌شود و دیگر مصرف بی‌رویه این محصولات اشتباه است. در کشور ما آموزش‌هایی برگزار می‌شود که هیچ علم و تجربه‌ای پشت آن نیست و زمانی که این فراد با چنین مدارکی پا به باشگاه‌های بدنسازی می‌گذارند، باید شاهد اتفاقات ناگوار هم باشیم.

قدیریان همچنین با تمجید از هادی چوپان به عنوان برترین بدنساز ایران و جهان گفت: او نماد سعی، تلاش و استمرار است؛ او نماد قدرت‌نمایی ورزش ایران است که با همه سختی‌ها، توانست پرچم کشور را مقابل همه جهان بالا نگاه دارد. به نظرم او برترین بدنساز جهان است که سربازی کشورش، افتخار همیشگی او بوده و هست. در خیلی از رشته‌های ورزشی نتوانستیم موفق باشیم ولی او باعث شد که بتوانیم در جهان سرمان را بالا بگیریم و در عرصه‌های رقابتی، به ملیت خودمان افتخار کنیم.