تهران بزرگ - ایرنا - سفیر ژاپن در تهران با تاکید بر هوش و ذکاوت بالای مردم کشورمان گفت: مردم ایران از لحاظ آموزش و سطح یادگیری در شرایط بسیار قابل قبولی هستند.

تسو کادا تاماکی روز شنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه عکسی با موضوع نگاهی به فرهنگ ژاپن در ایستگاه مترو جهاد تهران به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایران کشور بزرگی است و بسیار تعجب کردم وقتی دیدیم از لحاظ فن آوری هم دارای استاندارد بالایی است.

وی در ادامه گفت: من متوجه این موضوع شدم که ملت ایران علاقمند به موضوعات خارجی و کشورهای دوست هستند و در این موارد هم درک بسیار بالایی دارند.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به پیشینه درخشان ۲ هزار ساله ایران همچنین افزود: از لحاظ تاریخی ایران از زمان هخامنشیان دارای پیشینه بالایی بوده و با همسایگانش تعاملات خوبی داشته است. اکنون نیز با کشورهای خارجی تعاملات زیادی دارد.

تسو کادا تاماکی درباره برپایی این نمایشگاه عکس هم اضافه کرد: این نمایشگاه عکس با هدف شناخت بیشتر مردم ایران با کشور ژاپن برگزار شده است.

وی یادآور شد: انتخاب ایستگاه مترو برای برپایی نمایشگاه عکس پیشنهاد مدیرکل مجمع شهرداران آسیایی بود که ما پذیرفتیم.

وی علت برپایی نمایشگاه عکس در ایستگاه‌های مترو افزود: از آنجا که تردد مردم در ایستگاه‌ها زیاد است بنابراین برپایی نمایشگاه عکس و نصب تصاویر کشور ژاپن در این اماکن می‌تواند تاثیر زیادی بر مردم بگذارد چرا که در معرض دید همگان است و بیشتر دیده می‌شوند.

سفیر ژاپن در ایران ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه تاثیر زیادی بر مردم ایران بگذارد و منجر به شناخت بیشتر با فرهنگ مردم ژاپن شود و آنان تصاویری ذهنی درستی از ژاپن داشته باشند.

وی یادآور شد: در میان عکس‌های به نمایش درآمده تعدادی مرتبط با ژاپن و زندگی روزمره مردم آن وجود دارد و نیز ایستگاهی از مترو که بنده آنجا مستقر هستم.

سفیر ژاپن در پاسخ به این سوال که ژاپن چگونه کمکی به ایران خواهد کرد، گفت: به نظرم اشتراک زیادی میان ایران و ژاپن وجود دارد و امیدوارم برپایی این نمایشگاه عکس، گام اول برای همکاری در حوزه مترو تهران و ژاپن باشد.