خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: مدیران ناتوان از مسیر طرح های توسعه ای استان کنار گذاشته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید سعید شاهرخی روز شنبه در جلسه بررسی حوزه مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه های خود را برای جهش در توسعه ارائه دهند و اگر مدیری در اجرای برنامه‌ های توسعه ای موفق عمل نکند ادامه همکاری با وی ممکن نیست.

وی بیان کرد: تفاهم ‌نامه جهش تولید و اشتغال با مدیران بسته می شود و هر مدیری که بر مبنای تفاهم جهش توسعه حرکت نکند کنار گذاشته خواهد شد همچنین پروژه های مهم ناتمام مانده باید تعیین تکلیف شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد: باید سهم شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌ های ذی ‌ربط برای جذب سرمایه‌ گذار بخش خصوصی مشخص شود تا ارزیابی مدیران هم بر این اساس صورت گیرد.

شاهرخی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی را پیشانی و پیش‌ برنده امور در استان دانست و افزود: هدف ما توسعه استان است و به دنبال این هستیم کارها را متفاوت از گذشته جلو ببریم که لازمه تحقق این امر، کار شبانه‌ روزی است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد انقلاب در حوزه کشاورزی استان عنوان کرد: باید کشت‌ های گلخانه ‌ای را با مدیریت آب و خاک و برنامه ‌ریزی گسترش داد و با تشکیل تعاونی‌ ها از ظرفیت دانش‌ آموخته‌ های کشاورزی برای توسعه این بخش استفاده کرد.

شاهرخی با تاکید بر حرکت مدیران بر مبنای برنامه توسعه ادامه داد: جلسات شورای برنامه ‌ریزی استان باید با دستور کارهای متناسب و دقیق در راستای جهش توسعه باشد چرا که کارگروه‌های ذیل این شورا اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: توجه بیشتر به بخش خصوصی و استفاده از این ظرفیت ارزشمند در توسعه و تکمیل پروژه‌های استان همچون سد معشوره ضروری است و باید از ظرفیت‌ این بخش برای اتمام طرح های نیمه کاره استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان با تعیین سهم هر بخش هرچه سریعتر آماده شود تا بر مبنای آن اقدام شود.