کرمانشاه - ایرنا - براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، شرایط جوی به نسبت پایداری تا اواخر هفته جاری برای استان پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در این مدت، تغییر محسوسی نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، شرایط پایدار حاکم بر جو منطقه، همچنان تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد.

سعید قاسمی افزود: طی این مدت، به استثنای تغییراتی مختصر در دمای هوا، در بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد (که غالباً ملایم خواهد بود) پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان پیش بینی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار در روزهای پنجشنبه و جمعه جو منطقه را متاثر کرده، علاوه بر افزایش ابر، تشدید نسبی وزش باد و تعدیل دمای هوا (کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه) بارش‌هایی نیز در ساعاتی از روز جمعه، بخصوص برای نیمه غربی استان در پی خواهد داشت.

قاسمی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته دمای هوای شبانه در هشت ایستگاه در استان به زیر صفر رفت که کمترین میزان آن متعلق به حمیل با ۲ درجه زیر صفر بود و گرمترین نقطه استان نیز با ۲۷ درجه از سومار گزارش شد.

رییس مرکز پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، دمای هوای شهر کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته را نیز بین یک تا ۱۸ درجه بالای صفر اعلام کرد.