اردبیل ـ ایرنا ـ نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت آسفالت ۱۲ کیلومتر از مسیر خاکی باقیمانده راه گردشگری خلخال - ماسوله طلسم ۹۰ ساله این پروژه شکسته شده و یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه که دسترسی به استان گیلان از طریق این راه است، محقق می‌شود.

وحید کنعانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ۱۲ کیلومتر باقیمانده از این راه در حوزه استحفاظی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با این اعتبار این بخش از مسیر به صورت کامل آسفالت و ارتباطی ۲ استان از این مسیر برقرار خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعلل پیمانکار مجری پروژه در انجام وظایف محوله در سال جاری افزود: بهانه پیمانکار برای تعلل اجرای این پروژه در سال جاری عدم تخصیص به موقع اعتبارات بود که با حل مشکل اعتباری عملیات اجرایی این پروژه تسریع می‌شود.

اختصاص ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خلخال - منجیل

کنعانی همچنین از اختصاص ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال به منجیل که به علت عدم تخصیص به موقع اعتبارات متوقف شده بود، خبر داد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار و پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی به زودی عملیات اجرایی این پروژه حد فاصل شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال تا شهر درام در استان زنجان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تامین و تخصیص اعتبار لازم چهار کیلومتر باقیمانده از مسیر حدفاصل روستای قشلاق - درام اجرا شده و همچنین ۸۰۰ متر در منطقه خصاره استان زنجان تحویل پیمانکار مجری پروژه می‌شود.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تونل الماس

کنعانی با تاکید بر اینکه بدون تکمیل زیرساخت‌های عمرانی از جمله زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل، توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه امکان‌پذیر نیست، از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه متوقف تونل در گردنه الماس در مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر یادآور شد: این پروژه بسیار بزرگ و حیاتی شهرستان خلخال به علت عدم تخصیص اعتبارات مدتی است که تعطیل شده و انتظار می‌رود با تزریق اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌ها، ۵۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های بنیاد مسکن، ۵۰ میلیارد ریال جهت اصلاح شبکه آب شرب ، ۵۰ میلیارد ریال جهت کمک به طرح‌های جهاد کشاورزی و ۵۰ میلیارد ریال نیز برای کمک به فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش جوانان و اداره اوقاف امور خیریه تخصیص یافته است.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های راه‌سازی روستایی خلخال و کوثر

کنعانی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار نماینده برای پروژه‌های راه‌سازی و بازسازی راه‌های روستایی گفت: دستگاه اجرایی دریافت کننده این اعتبار ملزم به جذب سه برابری آن از محل اعتبارات ملی برای توسعه راه‌های شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه تعریض و بهسازی راه ۱۳ کیلومتری هشجین به جاده اردبیل - سرچم ، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی شهر خلخال ، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های فاضلاب شهرهای کلور و هشجین و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت راه‌های روستاهای بخش مرکزی خلخال خبر داد.

کنعانی افزود: همچنین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت راه فیروزآباد، دریافت ۲هزار تن قیر برای اجرای طرح‌های هادی و یک هزار و ۲۰۰ تن قیر برای آسفالت راه‌های منطقه و ۲ میلیارد ریال اعتبار برای هریک از دهیاری‌های شهرستان‌های خلخال و کوثر اختصاص یافته است.

وی در ادامه توسعه آبگرم گیوی ، ایجاد پروژه گردشگری سلامت ، توسعه طرح‌های بوم‌گردی، برنامه‌ریزی برای تغییر کاربری کارخانه سیمان ، احداث کارخانه خیاطی با ظرفیت ۲۰۰ نفر اشتغال، راه‌اندازی کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرستان کوثر، راه‌اندازی کارخانه تولید سنگ نما و کارخانه تولید مبلمان در خلخال، همچنین راه‌اندازی ۲ کارخانه تولید لوله پلی اتیلین در شهرستان‌های خلخال و کوثر را از جمله اقدامات دست اجرا برای توسعه حوزه انتخابیه خود ذکر کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تلاش و فعالیت مدیران و مسئولان قبلی منطقه زیر سوال برود، افزود: همه مسئولان باید برای تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تلاش کرده و با انسجام و همدلی زمینه توسعه منطقه را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که وفاق ملی شعار رئیس‌جمهور است ما نیز در راستای دستیابی به وفاق ملی و توسعه همه‌جانبه منطقه باید تلاش کنیم تا مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر آنچه که استحقاق آن را دارند، به آن برسند.