تهران- ایرنا- برخی تحلیلگران چینی با اشاره به اقدام تجاوزکارانه رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران، تاکید کردند که این اقدام تل‌آویو با هدف عقده گشایی انتقام صورت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، لیو جونگ‌مین کارشناس خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای در همین مورد اظهار داشت: حملات کوتاه (رژیم) اسرائیل به ایران به منظور ارضای حس انتقام و جلوگیری از تحریک بیش‌از حد تهران صورت گرفته است.

در همین سو، لی ویجیان پژوهشگر سیاست خارجی دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای هم تاکید دارد که رژیم اسرائیل باتوجه به مشکلات داخلی و نیاز شدید به حمایت‌های ایالات متحده پس از حمله به نوار غزه، بیشتر به دنبال نمایش قدرت بود.

وی با اشاره اظهارات اخیر دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، افزود که تهران با رویکردی عمل‌گرایانه تلاش می‌کند روابط را با غرب بهبود بخشد.

این تحلیلگران چینی با اشاره پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه ایران به رژیم اسرائیل، تاکید دارند که تهران به منظور انتقال یک پیام جدی به تل‌آویو این اقدام را انجام داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.