تهران - ایرنا - مدیرکل صمت استان تهران اعلام کرد که در سال‌جاری ۲۴ پروانه بهره‌برداری دانش‌بنیان برای شرکت‌های صنعتی استان تهران صادر شده است که نسبت به همین بازه زمانی در پارسال، رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «محمود سیجانی» با تاکید بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت استان تهران استقرار مراکز عمده و سطح بالای پژوهشی و آموزش عالی است که بستر لازم برای ایجاد واحدهای دانش بنیان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر وضع موجود این واحدها ۳۷۲ مورد است، افزود: ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صمت استان تهران عمده گروه‌های کالایی دانش بنیان را داروئی، برق و الکترونیک، لوازم و تجهیزات پزشکی و مخابراتی، دستگاه‌های ارتباطی و رادیویی عنوان و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های قانونی جهت استقرار صنایع در سطح استان تهران، برای صدور پروانه دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه محدودیتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت پروانه و مجوز از طریق سامانه صدور مجوزها اقدام و از معاونت امور صنایع و اداره پژوهش سازمان این موضوع را پیگیری کنند.

سیجانی با اشاره به فعالیت پارک‌های علمی و فناوری در سطح استان تهران خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مطلوب و خوبی در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است.