ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی استان تا ۴۸ ساعت آینده، پیش بینی کرد که هوای این استان تا روز یکشنبه با بارش باران و برف، کاهش دما و همچنین با احتمال خطر بروز سیلاب و آبگرفتی معابر عمومی در طی این مدت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران پایدار بود و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش گرفت.

هواشناسی پیش بینی کرد که از اواخر وقت امروز شنبه با افزایش ناپایداری ها و ابرناکی آسمان، بارندگی ابتدا در مناطق غربی آغاز خواهد شد و روز یکشنبه نیز با افزایش ناپایداری ها، در تمام سطح استان شاهد بارندگی خواهیم بود.

هواشناسی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه ها، بروز صاعقه، کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در تردد خودروها در جاده ها و محورهای کوهستانی و همچنین خسارت به سازه های کم مقاوم و سست بنیان از شامگاه شنبه تا پایان روز یکشنبه در این استان هشدار داد.

هواشناسی در این اخطاریه از شهروندان خواست علاوه بر اسکان نیافتن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پاکسازی کانال‌های آب و دهانه پل ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، نسبت به مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه در طی این مدت اقدام کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و از شب به تدریج ابری با وزش باد شدید موقتی و از سمت غرب با رگبار باران و رعد و برق و روز یکشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد به نسبت شدید و احتمال رعد و برق و در مناطق‌کوهستانی با بارش برف پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز دوشنبه تا جمعه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی و تدریجی دما همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل فائم شهر با ثبت دمای ۲۳.۳ و بیشه بنه هزار جریب با ۶.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز حدود چهار درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری با موج متوسط و از امشب مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.