لندن- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل با صدور بیانیه‌ای، اتهامات بی‌اساس و ادعاهای ساختگی مطرح شده از سوی نماینده سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و تعداد محدودی از نمایندگان پارلمان اروپا در نشست یکم آبان ۱۴۰۳ این نهاد اروپایی را قویا محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی اقدامات تروریستی است و در خط مقدم مبارزه با تروریسم به‌ویژه داعش بوده است، هر گونه اتهام در خصوص ادعای دخالت نهادهای مرتبط با ایران در به اصطلاح تهدیدات در خاک اروپا را قویاً رد می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما ضمن مردود دانستن ادعای ارسال موشک توسط ایران برای استفاده در مناقشه اوکراین، بار دیگر تاکید می‌کنیم که سیاست بی طرفی جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه اوکراین کاملاً روشن است و از حل و فصل مشکلات و اختلافات از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند.

سفارت کشورمان تصریح کرد: ما از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهیم به جای پرداختن به تهدیدات ساختگی و دروغین، به مهمترین تهدید واقعی ناشی از جنایات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سراسر منطقه غرب آسیا که پیامدهای فاجعه‌باری برای غیرنظامیان و حقوق بشر و صلح و ثبات منطقه ای و بین‌المللی در پی داشته است، بپردازند.

در این بیانیه تاکید شده است: از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتظار می رود در مواجهه با کارزارهای ایران‌هراسانه سازماندهی شده توسط طرف‌های ثالث بویژه رژیم صهیونیستی که هدف شان تخریب کامل روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپاست، حداکثر هوشیاری را به خرج دهند و مسئولانه اقدام کنند و از هر گونه اقدامی‌که منجر به تضعیف و پیچیده شدن بیشتر مناسبات دیرینه جمهوری اسلامی ایران و اروپا می‌گردد اجتناب نمایند.

به گزارش ایرنا، ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌ وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین طی دو سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده و از این منظر، تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.