اسلام‌آباد - ایرنا - نخبگان سیاسی پاکستان همگام با دولت این کشور ضمن حمایت قوی و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کردند که آیا وقت شکستن سکوت مدعیان حقوق بشر در جهان یا ابراز جرات کشورهای اسلامی علیه جنگ طلبی اسرائیل فرا نرسیده است؟

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، بسیاری از چهره‌های شاخص احزاب سیاسی پاکستان و نمایندگان پارلمان این کشور با صدور پیام‌هایی ضمن محکومیت جنایت تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، همدستی آمریکا و متحدانش برای حمایت از اقدامات تروریستی اسرائیل در منطقه و سکوت حاکمان مسلمان را به شدت مورد سرزنش قرار دادند.

عبدالعلیم خان، وزیر خصوصی سازی دولت پاکستان در حساب رسمی کاربری خود در ایکس نوشت: تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه ایران محکوم و شرم آور است.

وی اظهار داشت: چرا مدعیان حقوق بشر جهان در قبال جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند؟ اگر قدرت‌های جهان و سازمان ملل جلوی اسرائیل را نگیرند رویدادهای بدتری در منطقه رقم خواهد خورد.

سناتور خانم شیری رحمان، نایب رئیس حزب مردم پاکستان اظهار داشت: مسوولیت عواقب سنگین تجاوز به تمامیت ارضی ایران به طور مستقیم متوجه اسرائیل است.

این نماینده مجلس سنای پاکستان طی پیامی با محکومیت جنایت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل در منطقه را می خواهیم.

وی تاکید کرد: تجاوزات اسرائیل و اقدامات به شدت غیرمسوولانه آن امنیت منطقه و جهان را با تهدید مواجه کرده و مطالبه قوی ما از شورای امنیت سازمان ملل این است که به وظایف خود برای ثبات و امنیت منطقه عمل کند.

امیر جماعت اسلامی پاکستان نیز گفت: اقدام تجاوزکارانه علیه ایران، بخشی از توطئه رژیم صهیونیستی برای توسعه طلبی در منطقه است.

حافظ نعیم الرحمان با محکومیت همدستی آمریکا با اسرائیل برای گسترش جنگ در خاورمیانه، تاکید کرد: موجودیت نامشروع اسرائیل ریشه اصلی فتنه و تنش در منطقه است و مقابله با این پدیده شوم اتحاد کشورهای اسلامی را می طلبد.

سراج الحق، نماینده سابق مجلس پاکستان و عضو ارشد حزب جماعت اسلامی نیز طی پیامی گفت: کشور برادر ما ایران هدف اقدام تروریستی اسرائیل قرار گرفت و باز هم شاهد سکوت مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی هستیم.

وی افزود: گسترش جنگ در منطقه حاکی از نیت شوم آمریکا و جبهه غرب در حمایت از اسرائیل است و پیامدهای آن متوجه دیگر کشورهای اسلامی نیز خواهد بود.

سراج الحق تاکید کرد: آیا زمان پایان سکوت حاکمان مسلمان فرا نرسیده است، در غیر این صورت این کشورها نیز هدف بعدی رژیم صهیونیستی خواهند بود.

رئیس سابق کمیسیون امور دفاع مجلس پاکستان نیز در پیام خود گفت: ایران تنها کشوری است که اسرائیل واقعا از آن وحشت دارد.‌

مشاهد حسین، از حزب مسلم لیگ نواز و نماینده سابق مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: همبستگی و حمایت ما با جمهوری اسلامی ایران است و به شدت تجاوزگری رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم.

وی افزود: تجاوز اسرائیل در سطح بسیار کمی صورت گرفت که آن هم به کمک نفود منطقه‌ای آمریکا انجام شده است.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با صدور بیانیه‌ای گفت: آمریکا و غرب مشوق اسرائیل برای اقدام تجاوزکارانه علیه ایران هستند.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنای پاکستان طی پیامی گفت: من به عنوان نماینده پارلمان کشورم از جامعه بین المللی می خواهم که برای رسیدگی به این بحران اقدام فوری انجام دهد.

وی افزود: ما باید عوامل اصلی این جنایت را پاسخگو و برای حل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین تلاش کنیم.

پیش تر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن جنایت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت که کشورش برای صلح و امنیت در کنار ایران می ایستد.

ساعاتی قبل نیز وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران آن را نقض صریح قوانین بین المللی ارزیابی کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به جنایات اسرائیل گام فوری بردارد.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسوولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.