ساری- ایرنا- تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی آلبانی با ترکیبی کاملا مازندرانی و حضور یک مربی اهل همین استان عازم تیرانا شد.

به گزارش ایرنا، اعضای تیم ملی کشتی آزاد، بعدازظهر امروز (شنبه) در حالی برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی در اوزان غیر المپیکی راهی کشور آلبانی شدند که آزادکاران هر چهار وزن از قهرمانان مازندرانی کشتی هستند.

برای تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها که دومین دوره رقابت‌های جهانی کشتی اوزان غیر المپیکی است، رضا مومنی در ۶۱ کیلوگرم، سینا خلیلی در ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و کامران قاسمپور در ۹۲ کیلوگرم روی تشک می‌روند. ضمن این‌که مهدی تقوی چهره نام‌آشنای مازندرانی کشتی ایران نیز به عنوان مربی تیم ملی را همراهی می‌کند.

رضا مومنی – ۶۱ کیلوگرم

آزادکار ۲۲ ساله مازندرانی که در این رقابت‌ها نماینده ایران برای وزن ۶۱ کیلوگرم است، شهریور امسال همراه با ابراهیم خواری دیگر آزادکار مازندرانی وزن ۶۱ کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شد و توانست با جلب نظر اعضای کادر فنی در اردوی‌های آماده‌سازی دوبنده تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی آلبانی را تصاحب کند.

او پارسال و در جام تختی موفق شد رضا اطری آزادکار مطرح جویباری و دارنده مدال نقره جهان را ۱۱ – ۰ شکست دهد و پس از آن نیز با پیروزی مقابل احمد جوان و علی قلی‌زادگان و کسب عنوان قهرمانی، خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم مطرح کند.

مؤمنی حالا فرصت دارد تا روند رو به رشد خود را در مسابقات جهانی با کسب مدال و ایستادن روی سکو تکمیل کند.

سینا خلیلی – ۷۰ کیلوگرم

در این وزن قرار بود امیرمحمد یزدانی آزادکار جوان و شناخته شده جویباری عازم آلبانی شود و برای ایران روی تشک برود. اما با توجه به مصدومیت یزدانی از ناحیه دست، کارد فنی تیم ملی کشتی تصمیم گرفت سینا خلیلی جوان را جایگزین کند و به این رقابت‌ها بفرستد.

آزادکار جوان و ۱۸ ساله اهل سوادکوه که یک طلای قهرمانی نوجوانان جهان سال ۲۰۲۳، طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ و طلای جام بین‌المللی تختی ۲۰۲۴ را در کارنامه دارد، با ورود به رده سنی بزرگسالان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود در این رده سنی است. خلیلی با توجه به کیفیت کشتی و انگیزه بالایی که دارد می‌تواند خود را به عنوان پدیده این رقابت‌ها معرفی کند.

محمد نخودی – ۷۹ کیلوگرم

آزادکار جوان جویباری چهارمین تجربه حضورش در مسابقات جهانی را در پیش دارد. او همراه با تیم ملی به تیرانا رفته تا کار ناتمامش در سه دوره اخیر مسابقات جهانی را تمام کند و پس از کسب ۲ نقره و یک برنز در سه دوره اخیر، نخستین طلای جهانی را به دست بیاورد.

نخودی در مسابقات اسلو ۲۰۲۱ و بلگراد ۲۰۲۲ روی تشک رفت در هر ۲ دوره نیز فینالیست شد. اما در هر ۲ فینال به سد محکم جردون باروز امریکایی خورد و مغلوب شد تا سهمش از این ۲ فینال جهانی ۲ نقره باشد. او در رقابت‌های جهانی بلگراد ۲۰۲۳ نیز دوبنده تیم ملی در وزن ۷۹ کیلوگرم را به تن داشت و توانست مدال برنز را کسب کند. نخودی در تیرانا به دنبال شکستن طلسم طلا و تکمیل مدال‌های جهانی‌اش است.

کامران قاسم‌پور – ۹۲ کیلوگرم

دوبنده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی آلبانی در اختیار کامران قاسم‌پور قرار گرفته است. آزادکار پرتلاش جویباری که پس از مدتی مصدومیت و دور ماندن از میادین، حالا با آمادگی کامل عضو تیم ملی کشتی آزاد شده و در این رقابت‌ها نیز امید کسب مدال طلا برای ایران است.

قاسم‌پور در مسابقات اسلو ۲۰۲۱ و بلگراد ۲۰۲۲ مقتدرانه فینالیست شد و ۲ طلای جهانی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد. او اکنون برای تصاحب سومین طلای جهانی عازم تیرانا شده و مدعی اصلی کسب طلای این رقابت‌ها است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های جهانی کشتی در اوزان غیرالمپیکی روزهای ۷ تا ۱۰ آبان ماه در شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار می‌شود و آزادکاران مازندرانی تیم ملی ایران نیز قرار است ۹ آبان روی تشک بروند و در صورت رسیدن به دیدارهای کسب مدال، ۱۰ آبان به مصاف حریفان می‌روند.