تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خوشحالی از پیروزی برابر شمس‌آذر گفت که بازیکنانش نباید حریف ساده بگیرند.

به گزارش ایرنا، کارلوس گاریدو، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از پیروزی ۲ بر صفر این تیم برابر شمس‌آذر در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، با بیان اینکه خیلی خوشحالم به دلیل این که پیروزی همیشه مهم و داری اهمیت است، گفت: می‌دانم که همیشه چقدر سخت است که بتوانیم ۳ امتیاز را کسب کنیم.

وی افزود: در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس اتفاقاتی می‌افتد که شاید فکر کنید بازی ساده‌ای پیش رو دارید اما همین نوع نگاه اولین اشکالی است که پیش روی شما برای برد قرار می‌گیرد.بازی کردیم و تمام سختی‌های داخل بازی را می‌دانستیم و بازیکنان می‌دانستند که تیم شمس آذر تیم خوبی است و کیفیت بازیکنان حریف را می‌دانستند. تیم ما امروز می‌دانست چطور بازی کند.

گاریدو با بیان اینکه گل اول که خیلی مهم بود را زدیم و شرایط بازی را عوض کردیم، تصریح کرد: این گل به ما اجازه داد که بازی را تحت کنترل خودمان قرار دهیم. گل علیپور به ما کمک کرد و در مجموع فکر می‌کنم توانستیم بازی را کنترل کنیم.این را می‌دانیم که بازی با فشار انجام می‌شود، چون نتیجه یک بر صفر قاطع نیست و باید دومین گل را هم می‌زدیم.

وی عنوان کرد: می‌دانستیم حریف خطرناک است و شاید بازی را مساوی کند. در ادامه بازی خودمان را به محوطه جریمه حریف رساندیم و می‌دانستیم که می‌توانیم گل دوم را هم بزنیم و خوشبختانه توانستیم این کار را انجام دهیم. بهترین موضوع این بود که بتوانیم خوب دفاع کنیم. تیم ما خوب رقابت کرد و فکر می‌کنم مستحق برد بودیم. البته حریف برای ما سختی‌هایی را هم ایجاد کرد و خوشحال هستیم که با امتیاز کامل و با برد زمین مسابقه را ترک کنیم.

وی درباره تغییرات در ترکیب پرسپولیس هم اظهار داشت: فکر می‌کنم بازیکنانی که در آن لحظه بتوانند خوب بازی کنند وارد زمین می‌شوند و فرقی نمی‌کند که چند سال دارند. مهم این است که در لحظه بهترین بازیکن باشند. به‌عنوان مثال وقتی رفیعی و صحرایی فیکس بازی می‌کنند باید مجموعه‌ای از شرایط و کیفیت را داشته باشند که مطمئناً دارند. باید تواضع داشته باشند و کار کنند و توانایی داشته باشند که بهترین عملکردشان را نشان دهند.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس افزود: بازیکنانی هستند که کیفیت خوبی دارند، ولی تواضع ندارند و البته توانایی کار کردن و بهترین بودن را. این بازیکنان نمی‌توانند از استعدادشان استفاده کنند. بازیکنی که کیفیت دارد، تواضع دارد و توانایی کار کردن را. مطمئناً آینده خیلی خوبی در انتظارش خواهد بود. صحرایی نمونه یکی از این بازیکنان است.مردم می‌خواهند درباره این بازیکن زیاد صحبت کنند و فکر می‌کنم او همین شرایط و تواضع را ادامه دهد و کار کند و بداند که کارش را ادامه دهد تا در آینده بهتر شود.

گاریدو تاکید کرد: همه تیم‌ها از ابتدای لیگ کار خود را شروع کرده‌اند. باید زمان بگذرد و به سمت جلو حرکت کنیم. بازیکنانی داشتیم مثل میلاد سرلک و سعید مهری که دیر به تیم اضافه شدند، اما امروز فیکس بازی کردند و الان امکان رقابت برای فیکس بودن را دارند. همیشه تلاشم این است که بهترین بازیکنان در ترکیب قرار بگیرند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه درباره کیفیت چمن ورزشگاه قدس هم تاکید کرد: هر چه این موضوع را تکرار کنم فرقی ندارد. باید تشکر کنم از هوادارانی که امروز به ورزشگاه آمدند. قطعاً در استادیوم خودمان خیلی بیشتر به ورزشگاه می‌آیند و من دوست دارم آن لحظه برسد که بتوانیم در زمین خودمان بازی کنیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم ‌همیشه به این موضوع اعتراض کنیم. در آخر چیزی که برای ما می‌ماند کار کردن است. ما می‌دانستیم شاید چمن نکته منفی برای ما باشد، اما باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم.

گاریدو درباره کلین شیت تیمش در این بازی هم اظهار داشت:سرمربی باید همیشه تلاش کند. ما وقتی می‌بریم باید کمی لذت ببریم، اما از فردا برای بازی بعدی کار را آغاز می‌کنیم. فکر می‌کنم بازیکنانم سعی می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند، برای همین گل خورده ما کم است و در برخی از ‌بازی‌ها سریع گل می‌زنیم. بالانسی که ما در تیم ایجاد کردیم، خوب است. البته در آسیا می‌توانستیم نتایجی بهتر بگیریم اما شرایطی رقم خورد که نتوانستیم نتایج دلخواهمان را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولس در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دیدار رئال مادرید و بارسلونا، اظهار کرد: نگران این بازی نیستم، نگران بازی امشب تیم خودم بودم که گذراندم. من سرمربی پرسپولیس هستم و مهم برای من این است که پرسپولیس ببرد.