تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی به سران این رژیم درباره گرفتار شدن در باتلاق نوار غزه و لبنان و نبود چشم اندازی سیاسی برای برون‌رفت از آن هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «عاموس هارئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که قرار بود مجموعه اقدامات نظامی اخیرا رژیم اسرائیل بستر را فراهم کند تا تصویری از پیروزی در چند جبهه به نمایش گذاشته شود و راه برای راهبردی هموار شود که خروج از جنگ منطقه ای را تضمین کند.

وی در ادامه اذعان کرد: با وجود همه اینها به نظر می‌رسد که اسرائیل دقیقا در جهت مخالف حرکت می کند تا در غزه گرفتار شود؛ بدون اینکه با وجود ترور (شهید) «یحیی سنوار» گام جدی برای آزادی اسیران (صهیونیست) برداشته شود. همچنین اگرچه ارتش به دنبال پایان دادن به عملیات در لبنان است اما کابینه هیچ آمادگی برای دست یابی به یک راهکار سیاسی قریب الوقوع نشان نمی دهد.

هارئیل با اشاره به تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه نوار غزه و جبهه لبنان از زمان آغاز نبردهای زمینی گفت: طی دو روز گذشته ۱۳ افسر و نظامی در جنوب لبنان و نوار غزه کشته شده اند و موشکباران شمال ادامه دارد و دو نفر بر اثر آن کشته شده‌اند و آژیر خطر در طول ایام عید شنیده شد و صحبت از حملات با موشک بالستیک میان اسرائیل و ایران طی روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. وزارت بهداشت لبنان روز شنبه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور به ۲ هزار و ۶۵۳ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۲ هزار و ۳۶۰ تن افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، رژیم اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین نیز با وجود گذشت یک سال از جنگ تقریبا به طور روزانه در نوار غزه تلفات می دهد.