تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: نگاه محوری پلیس امنیت اقتصادی، حمایت همه جانبه از جهادگران حوزه اقتصادی و تولید است و باید همه نهادها به خصوص پلیس برای برداشتن موانع پیش روی آنها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی ضمن تسلیت شهادت نیروی‌های ارتش جمهوری اسلامی در حمله کور رژیم صهیونیستی و شهادت ۱۰ تن از کارکنان انتظامی در شهرستان تفتان اظهار داشت: حفظ امنیت کشور هزینه دارد و این هزینه‌ها را بی‌ادعا و در اوج گمنامی، نیروهای مسلح پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت امنیت کشور به بهای جان سربازان بی‌ادعا تامین می‌شود، افزود: امروز فرزندان نیروهای مسلح برای آسایش و امنیت در فعالیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سینه سپر می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی، لازمه دیپلماسی قوی را امنیت در کشور دانست و گفت: امروز دیپلمات‌های کشور به پشتوانه امنیت، در سازمان‌های بین المللی اقتدار ما را به نمایش می‌گذارند.

سردار رحیمی با اشاره به عملیات ناموفق رژیم صهیونیستی در روز گذشته و برخورد سد مستحکم پدافندی کشور در دفاع از امنیت این مرزو بوم، گفت: امروز دشمنان دریافته‌اند که چگونه ایران در برخورد و مقابله با دشمنان ایستاده‌ است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی بر توسعه امنیت اقتصادی تاکید کرد ‌و گفت: پیشران سرزندگی و رفاه جامعه فعالان حوزه اقتصادی هستند و امروز امنیت اقتصادی در گرو همکاری همه اقشار است که در این میان، جامعه تولیدکننده و کسب و کار بیشترین مسئولیت را دارند.

سردار رحیمی اظهار داشت: در سال‌های اخیر نقطه کانونی جنگ دشمن حوزه اقتصادی است و به جای وزارت جنگ از وزارت خزانه‌داری خود استفاده برده است. دشمن آنقدر تحریم‌ها را گسترش داده که اکنون به افراد رسیده و این اقدامات نشان دهنده ابعاد جنگ اقتصادی و شناختی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تاکید رهبری بر موضوعات اقتصادی در ۱۴ سال اخیر را مبتنی بر اهمیت این موضوع دانست و گفت: این مسئله نشان می‌دهد که باید این پاشنه آشیل را از بین برد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد دستگاه دولتی مانع فعالیت فعالان حوزه اقتصادی است، افزود: پلیس امنیت اقتصادی تمام قد در کنار فعالان اقتصادی قرار دارد و از آنها حمایت می‌کند.

دومین همایش ملی امنیت اقتصادی به میزبانی پلیس امنیت اقتصادی و با حضور مسئولان اتاق ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف و جمعی دیگر از فعالان اقتصادی امروز یکشنبه ۶ آبان در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.