بوشهر- ایرنا - پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان بوشهر در آئینی با حضور مسوولان فرهنگی ، دبیر اجرایی ، هیات داوران بازبین و کارگردانان گروه های نمایشی پذیرفته شده به مرحله مسابقه جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شنبه شب در این آئین گفت: آثار ارسالی به جشنواره استانی تئاتر بوشهر در سه سال اخیر با رشد سه برابری امسال ۴۲ اثر به جشنواره ارسال شد که از این شمار ۳۶ اثر آماده ارائه است.

عبدالرحیم افروغ افزود: طبق آمار امسال ۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در ۶ ماهه اول سال در استان بوشهر نمایش دیده اند، که به معنای زنده بودن تئاتر و انسجام در هنرمندان این استان است.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان بوشهر اظهار کرد: مجموع این فعالیت‌ها پیام نشاط ، شادی و شادابی در عرصه فرهنگ و هنر استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید

آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره تئاتر بوشهر معرفی شدند

۳۶ اثر به جشنواره تئاتر استان بوشهر راه یافت

داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر معرفی شدند

افروغ یادآور شد: جشنواره غیر رقابتی تئاتر خیابانی بوشهر سرزمین مقاومت نمونه بارزی از تلاش هنرمندان استان بود که سرزندگی خاصی را به حوزه هنر استان تزریق کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: بزرگترین سرمایه‌ای که باید از آن محافظت کنیم اعتماد دوطرفه متولیان هنر و هنرمندان است.

وی تاکید کرد: ما به این سطح قانع نیستیم و روز به روز دنبال خلاقیت و نوآوری هستیم تا با همکاری هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی و هنری فردای مطلوبی برای استان و این حوزه رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های اصلی امتیازدهی به نمایش ها در جشنواره‌ها باید محتوا باشد، بیان کرد: محتوای فاخری که بتواند گام بلندی در راستای این سرزمین متعالی و بوشهر سرافراز و هویت بومی منطقه بردارد، ارزشمند است

افروغ یادآور شد: باید آثاری تولید و معرفی و بها داده شود که برای جوانان این سرزمین و آینده ایران حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با محکوم کردن اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان افزود: رسالت هنر متعهد و نگاه انسانی و متعالی آن این است که امروز باید به مقابله با شعار دروغین حقوق بشر بپردازد.

دبیر اجرایی سی و ششمین جشنواره تئاتر استان بوشهر نیز گفت: از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین منطقه استان ۳۲ نمایش بازبینی شد که آثار ارسالی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

خداداد رضایی بیان اینکه این آثار توسط سه داور بازبینی و بررسی شد، افزود: نمایش ها خیلی به یکدیگر نزدیک بودند و امسال شاهد یک جشنواره با کیفیت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کفیت آثار باعث شده تا ۹ نمایش صحنه ای و چهار نمایش خیابانی انتخاب شود.

رضایی ادامه داد: امسال سعی شده نوآوری و خلاقیت در فضای جشنواره وجود داشته باشد.

دبیر اجرایی سی و ششمین جشنواره تئاتر استان بوشهر گفت: امسال جشنواره نیمه متمرکز و با محوریت مرکز استان برگزار می شود.

رضایی یادآور شد: سی و ششمین جشنواره تئاتر استان بوشهر ۱۵ لغایت ۱۸ آبا ماه در شهرهای بوشهر و اهرم برگزار خواهد شد.