زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حمله مذبوحانه اسرائیل به ایران، گفت: نیروهای پدافند هوایی در مقابل این حملات خوش درخشیدند، از این جهت به نیروهای مسلح بویژه پدافند هوایی افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی یوم الله ۱۳ آبان با محکومیت حمله اسراییل به ایران، اظهار کرد: این نمایش و حرکت مذبوحانه بیشتر از اینکه اثر و ارزش نظامی داشته باشد برای افکار عمومی صهیونیست‌ها اهمیت روانی داشت.

وی رصد مانور پدافند هوایی ایران توسط مردم در پشت بام‌های تهران و نتانیاهو و تیمش در پناهگاه‌های اسراییل را حائز اهمیت دانست و افزود: سرمایه‌گذاری اسرائیل روی عدم انسجام و تمرکز اجتماعی مردم ایران است و این عملیات ارزش اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی نداشت و آن‌ها به این دلخوشند که بگویند ما توانسته‌ایم مرکز جبهه مقاومت را مورد هدف قرار دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اسرائیل از دیرباز برای این استان نسخه ویژه‌ای در موضوع تحریک گسل‌های قومی و مذهبی، تحریک احساسات و ایجاد شکاف افقی و عمودی بین لایه‌های اجتماعی، مسوولان، مردم و حاکمیت را در دستور کار امپراطوری رسانه‌ای خودش قرار داده است.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان توجه داشته باشند که دشمن به اختلاف بین ما دل خوش کرده است.

هفته استکبار ستیزی و یوم الله ۱۳ آبان را به صورت ویژه‌تر در سیستان و بلوچستان برگزار شود

شریفی با بیان اینکه در مقطع حساسی هستیم و اسرائیل در حال تلاش برای بقا و ادامه حیات خودش است، تصریح کرد: خدا را شاکریم که به رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم و دنیا این را متوجه شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و نقش‌های دشمنان تاکید کرد: با توجه به اتفاقات و تحولات منطقه باید این هفته استکبار ستیزی و یوم الله ۱۳ آبان را به صورت ویژه‌تر در سیستان و بلوچستان برگزار کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، حضور کیفی و تنوع جمعیتی در یوم الله ۱۳ آبان در زاهدان و اقصی نقاط استان را برای حاکمیت و دشمنان مهم عنوان کرد و گفت: دشمن تیم‌های تحلیل‌گری را برای تحلیل این حضورهای میدانی در نظر گرفته و تیم‌های رصد فنی و غیر فنی دشمنان، بویژه این رژیم جنایتکار میزان اثرگذاری حمله اسرائیل بر لایه‌های اجتماعی را رصد می‌کنند.

وی یادآور شد که؛ دشمنان از هر حربه و ابزاری استفاده می‌کنند که فضای کشور را متشنج و جوری نشان دهند که گویی موفق شدند که تمرکز اجتماعی، سیاسی و روزمره مردم را بر هم بزنند و باید به این نکته در حضور میدانی مردم انقلابی توجه داشته باشیم.

سکوت در برابر جنایات اسراییل بازی کردن در پازل دشمن است

شریفی با بیان اینکه ۲۰ نماز جمعه اهل سنت در زاهدان برگزار می‌شود، تاکید کرد: حضور پررنگ ائمه جمعه و تنوع جمعیتی در یوم الله ۱۳ آبان زاهدان مهم است و سکوت نسبت به اتفاقات پیش آمده جایز نیست و این سکوت بازی کردن در پازل دشمن است.

وی گفت: لایه‌های اجتماعی باید با کار رسانه‌ای پای کار بیایند و نسبت به نظام احساس تعلق و تکلیف کنند و از هر قومیت، مذهبی و هر نژادی که هستیم و با هر نگاه سیاسی که داریم، باید پای کار نظام بیاییم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بر حضور پرنگ ائمه جمعه شیعه و سنی، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان در یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد و افزود: امیدواریم این حضور در این مراسم، همایش و مانور بزرگ ضریب بخورد چرا که دشمن به دنبال ۲ قطبی سازی است که با حضور مردم در این مقطع حساس نقشه دشمن خنثی می‌شود.

وی ادامه داد: علما و اصحاب تریبون باید در مواضع، سخنان، کنش و واکنش‌هایی که دارند نسبت به جنایت‌ها اسراییل سکوت نکنند.