قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: واحد ام.آر.آی این بیمارستان به عنوان فعال‌ترین مرکز ارایه این خدمت در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از اوایل تیرماه تا پایان مهر امسال به یک‌هزار و ۶۱۴ مراجعه کننده خدمات ارائه کرد.

سیدمحمود احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خدمات تشخیصی ارائه ‌شده به بیماران در این بیمارستان به‌صورت سرپایی و بستری بوده است که در مدت یادشده یک‌هزار و ۵۲۰ خدمات تصویر برداری ام.آر.آی برای یک‌هزار ۲۴۱ بیمار به‌ صورت سرپایی و ۹۴ خدمت دیگر برای ۸۲ بیمار به‌ صورت بستری انجام شده و آنان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ارائه خدمات ام.آر.آی در این بیمارستان بدون وقفه ادامه داشته است، گفت: این خدمات توسط چهار متخصص رادیولوژی از شنبه تا پنجشنبه به صورت تمام وقت به بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی انجام می شود.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: همچنین نوبت‌دهی بخش ام.آر.آی این بیمارستان به صورت حضوری است.

احمدی اضافه کرد: در این بخش ام.آر.آی این بیمارستان به منظور بالا بردن سطح رضایت مندی مراجعین بستری و سرپایی تلاش می‌شود در کوتاه ترین زمان و با کیفیت بالایی به مردم خدمت‌رسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به دولتی بودن تعرفه‌های درمانی این بیمارستان عنوان کرد: به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، به زودی سامانه نوبت‌دهی این بیمارستان نیز از طریق نرم‌افزار و سایت فعال خواهد شد.

دستگاه ام. آر. آی این بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از نشان فیلیپس ۱.۵ تسلا آخرین تولیدی این دستگاه با ویژگی Free Helium سازگار با محیط‌ زیست است که برای تجهیز مکان، نصب و راه‌اندازی این دستگاه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کاهش چشمگیر زمان انجام ام.آر.آی، پوشش بیمه ای، انجام دقیق ام.آر.آی، توانایی تصویربرداری برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم از جمله ویژگی‌های این دستگاه پیشرفته است.

وجود این دستگاه در این جزیره از رفت و آمدهای متعدد بیماران و مراجعه آنان به مرکز استان و خطرات و مشکلات و تحمیل هزینه‌های اضافی به قشموندان جلوگیری می کند و در زمان های که دستگاه های ام. آر. آی شهرستان های بندرعباس و میناب غیر فعال می شود این بخش پذیرای بیماران سرپایی از این ۲ شهر نیز است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، گفتار درمانی، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.