سنندج- ایرنا- سالها از رفتنشان می‌گذرد، رفتنی که نشان ابدی قهرمانی را برایشان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مکان مشخص است، مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج، از همان معدود مراسم‌هایی که جا و مکانش هم متفاوت است چون مراسم هم متفاوت است، قرار است یاد و خاطره ۶۹ یل کردستان گرامی داشته شود.

به سمت خانه بسکتبال می روم، جایی که در روزهای عادی محل برگزاری مسابقات ورزشی است ولی این بار قرار است مسابقه‌ای برای نزدیک شدن به یک فرهنگ متعالی باشد، اگر در گذشته برای سلامت جسم روانه این مکان می‌شدیم امروز برای تزکیه نفس راهی آن شدیم.

دور تا دور سالن مزین به عکس هایی است که روزی در چنین سالن‌هایی به ورزش پرداخته بودند و با نواخته شدن شیپور جنگ به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و امروز مادران، پدران، خواهران، برادران و فرزندان آنان آمده اند تا بگویند راه عزیزانشان چراغ دنیای حاضر آنهاست، البته تعداد پدر و مادران کم است، داغ فرزند بسیاری از انها را یا زمین‌گیر کرده و یا به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند.

پرچم، نماد همیشگی سرافرازی ایرانیان در ابعاد بزرگ خودنمایی می‌کند، پرچمی که با سه رنگ و نماد الهی خود مایه افتخار است و جمعه شب بعد از دفاع جانانه پدافند هوایی کشورمان در برابر رژیم متجاوز صهیونی، یک بار دیگر صلابتش با سفیدی، آرامش و صلح. طلبی‌اش با سبزی و شهادت طلبی‌اش با قرمز معنایی دوباره یافت.

کردستان هزار و ۵۰۰ شهید گرانقدر در دل خود دارد که ۶۹ شهید از عرصه ورزش، قهرمانی و پهلوانی در راه دفاع از ارزشهای اسلامی، جسمشان را نثار شهادت کرده‌اند.

نوبت به ورزشکاران باستانی‌کار. رسید تا به شسوه خود یاد شهدای هم‌جنس خود را گرامی بدارند.

مرشد نوروزی از عشق به وطن خواند و و در میدان رجزخوانی از میهنی گفت که به نام خدا بسم‌اللهی است.

ورزشکاران اما شاید از اهالی دهه ۹۰ بودند، نوجوان و سرزنده که با هر ضرب زنگ و تنبک مرشد چرخی می‌زدند و با اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای یاد پهلوانان شهید را گرامی می‌داشتند.

پیرزنی با چادر سفید گلدارش، دورتا دور سالن را می‌چرخد، انگار گمشده دارد، تا عاقبت عکس گمشده‌اش را روی پرچم پیدا می‌کند؛ شاید دوست داشت تا یکبار دیگر فرزند شهیدش را در عرصه ورزش ببیند، که دید و البته عکسش را.

کردستان مهد پهلوانان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در این یادواره اظهار کرد: کردستان مهد پهلوانان ورزشی بسیاری است که به عنوان نماینده مردم استان خوب درخشیده‌اند.

عبدالله رشیدی پور افزود: رژیم صهیونی و پشتیبان آن امریکای جهانخوار، جبهه مقاومت اسلامی را هدف قرار داده و کشتار و جنایت علیه مردم بی دفاع غزه را تشدید کرده و همه اینها، نشانه استیصال این رژیم است.

وی با بیان اینکه سکوت مجامع و دولتها در قبال این رژیم کودک‌کش جای تاسف دارد، افزود: این بار پاسخ جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونی سخت‌تر از عملیات وعده صادق ۱ و ۲ خواهد بود.

وی شجاعت را آمیخته با خون ملت ایران برشمرد و گفت: در راس این ملت رهبری شجاع قرار دارد که در اوج تهدیدها، نماز جمعه نصر را بدون هیچ واهمه‌ای اقامه کرد.

نصب تمثال شهدا در اماکن ورزشی کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم اظهار کرد: شهیدان با نثار جان خود، درخت تنومند جمهوری اسلامی را پرورش دادند که امروز، دوستداران آن در سایه‌سار این درخت در آرامش هستند.

آمنه غلام ویسی افزود: در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از اجر شهادت نیست"، اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌هایی را برای بزرگداشت یاد شهدا در راس فعالیتهای خود دارد.

وی اضافه کرد: چاپ زندگینامه شهدای ورزشکار و رونمایی از آن در هفته دفاع مقدس سال گذشته، چاپ تمثال مبارک شهدا و نصب آن در تمام اماکن ورزشی استان بعد از برنامه امروز و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا و ایثارگران و همچنین ترویج روحیه جوانمردی و از خودگذشتگی در میادین مختلف به ویژه عرصه ورزش، ادامه داد: هدف از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و ایثارگری های آنان و همچنین تجلیل از خانواده معزز شهداست.

به رسم قدردانی از خانواده شهدا، تجلیل شد که مادر شهید نبی مجیدیان و پدر شهید حسن صفاری هدایای خود را به دانش آموزان سرطانی کردستان، تقدیم کردند.