ساری- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برابر آمار سامانه تردد شمار ۱۱۲ منصوب در راه‌های مازندران، حدود ۳۷ میلیون وسیله نقلیه از ابتدای امسال تا پایان مهر در جاده‌های استان تردد کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، حسن جهانیان روز یکشنبه افزود: این میزان تردد از اول فروردین تا پایان مهر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تردد در راه‌های استان با استان‌های مجاور در مهر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته و به حدود پنج میلیون تردد رسیده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: راه‌های ساری به قائمشهر و همچنین بابل به آمل پرترددترین راه‌های استان در مهر ماه امسال بوده و همچنین پرترددترین ساعات روز نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در باره وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه مر روستایی است.