کرج - ایرنا - بامداد پنجم آبان ماه ۱۴۰۳ جنگنده های رژیم صهیونیستی در اقدامی تجاوزکارانه و تنش زا به اهدافی در خاک جمهوری اسلامی شلیک کردند که هرچند با هوشیاری به موقع پدافند هوایی ایران اسلامی این حمله دشمن ناکام ماند اما کارشناسان سیاسی و امور مجلس درالبرز معتقدند که این تجاوز و جسارت دشمن نباید بی پاسخ بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تجاوز هوایی اسرائیل غاصب در حالی صورت گرفت که دشمن در محاسبات خود نقش همیشگی و موثر جانفشانی سربازان جان برکف ایران اسلامی را نادیده گرفته بود؛ اقدام به موقع پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران به تجاوز دشمن موجب شد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی جرات حضور در آسمان کشورمان پیدا نکنند.

در این میان شهادت چهار تن از مدافعان گرانقدر آسمان ولایت در این حمله دشمن بار دیگر نشان داد که فرزندان ایران اسلامی برای دفاع از مهین و ارزش های الهی تا پای جان ایستاده اند و به دشمنان اجازه نخواهند داد آرامش و آسایش مردمان این دیار کهن را برهم بزنند.

اگرچه در این حمله دشمن برخی تاسیسات نظامی کشورمان خسارت اندک دید و چهار تن از سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی جان خود را فدای ملت کردند اما با اعلام خاتمه حمله از سوی رژیم کودک کش اسراییل، نقض همیشگی قوانین و منشور بین الملل از سوی این رژیم برای جهانیان به اثبات رسید.

اسراییل غاصب برای اولین بار مسوولیت حمله نظامی به خاک ایران را پذیرفت و این رژیم جعلی بار دیگر چهره پلید خود را در تجاوز به کشورهای منطقه به نمایش گذاشت.

ایران اسلامی بارها اعلام کرده است که به هر حمله ای، پاسخ متناسب می دهد چنانچه عملیات وعده صادق یک در ۱۴ آوریل سال ۲۰۲۴ در واکنش به حمله رژیم صیهونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه انجام شد.

در عملیات وعده صادق یک بیش از ۳۰۰ پهباد و موشک از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به سوی اهداف نظامی اسرائیل غاصب شلیک شد و دشمن پاسخ کوبنده ای دریافت کرد.

با این حال رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی دست از اقدامات مزبوحانه خود برنداشت و با ترور شهید اسماعیل هنیه در محل اقامتش در تهران و بمباران شدید ساختمان هسته فرماندهی حزب الله لبنان و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، علی کرکی فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موج دیگری از جنایات ها به راه انداخت که این اقدامات اسرائیل ،پاسخ اکتبر ۲۰۲۴ ایران با نام عملیات وعده صادق ۲ را در پی داشت .

بنابراین سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود براساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دنبال می شود و هر گونه تعرضی به این سرزمین پاسخ متناسب خود را دریافت خواهد کرد.

با این حال حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی سبب شده تا هر روز دامنه شرارت های این رژیم ظالم و جعلی در منطقه گسترش یابد چنانچه وزیر امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه ۶ آبان ماه در گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد که آمریکایی‌ها در جریان حمله اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی این رژیم جعلی قرار دادند و تجهیزات دفاعی که از قبل برای آنها فرستادند به نوعی مشارکت در عملیات اخیر محسوب می‌شود و به نظر ما مشارکت آمریکا در تنش‌آفرینی این رژیم در منطقه کاملاً آشکار است.

«سیدعباس عراقچی » اظهار کرد: از روز گذشته (شنبه) تا الان به طور مرتب در حال دریافت پیام از کشورهای مختلف هستیم؛ بیانیه‌هایی که صادر کردند، میزان محکومیتی که از سوی کشورهای مختلف چه در منطقه و چه در سطح بین المللی صورت گرفت قابل توجه است.

وی با بیان اینکه از ژاپن، اندونزی و مالزی و همه کشورهای منطقه گرفته تا برخی کشورهای اروپایی اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، افزود: میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بسیار قابل توجه بود.

عراقچی تصریح کرد: شب گذشته نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل نوشتم و این تعرض و تهاجم علیه خاک ایران را مطرح کردم و درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد اگرچه امیدی نیست که با حضور آمریکا و برخی کشورهای دیگر محصولی از شورای امنیت بیرون بیاید که در راستای کاهش تنش و جلوگیری از جنایت رژیم صهیونیستی باشد ولی به هر حال ما کار خودمان را انجام دادیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: امیدوار هستیم که این جلسه به زودی برگزار شود تا هم خود ما و هم دیگر کشورهایی که دغدغه امنیت منطقه را دارند بتوانند در آن صحبت و نگرانی خود را ابراز کنند. به هر حال وظیفه خود را در ثبت این تهاجم و پیگیری آن به لحاظ بین‌المللی انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید حقیقت به طور کامل اثبات شده که بدون آمریکا، اسرائیل هیچ توانی در منطقه ندارد نه فقط عملیاتی که علیه ایران انجام داده بلکه کلیه عملیات‌هایی که در غزه، لبنان و دیگر جاها انجام داده است؛ به اعتقاد ما در همه این موارد آمریکا شریک بوده و با حمایت‌های سیاسی آمریکا صورت گرفته که اجازه نداده در هیچ یک از مجامع و محافل بین‌المللی کوچک‌ترین بیانیه‌ای هم علیه رژیم صهیونیستی صادر شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: در عملیات پریشب هم همانطور که در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان آمده مشارکت آمریکایی‌ها برای ما کاملاً روشن است، حداقل این است که یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار دادند و همینطور تجهیزات دفاعی که از قبل فرستادند به نوعی مشارکت در همین عملیات محسوب می‌شود و به نظر ما مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و در تنش آفرینی این رژیم در منطقه کاملاً آشکار است آمریکا شریک مسئولیت است که در این زمینه وجود دارد.

آنچه واضح و مبرهن است رژیم غاصب هیچگاه دست از خوی ددمنشانه خود برنخواهد داشت و اقدامات جنایتکارانه این رژیم تمام نشده و ممکن است باز هم تکرار شود بنابراین ایران اسلامی با تکیه بر داشته های خود از آمادگی لازم برای دفاع از تمامیت ارضی برخوردار است.

اسراییل از درون دچار اضمحلال شده است

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اقدامات نابخردانه سران رژیم صهیونیستی گفت: اسراییل از درون دچار اضمحلال شده است بنابراین برای نجات خود از این مهلکه می خواهد پای قدرت های بزرگ جهان را به جنگ باز کند.

«علی شیرین زاد» افزود:رژیم صهیونیستی از یک سو تلاش می کند ایران اسلامی را به صورت مستقیم وارد درگیری کند و از سوی دیگر با رفتارهای ایزایی و جلب توجه متحدانش یعنی آمریکا و انگلیس دامنه جنگ افروزی را گسترش دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با این گونه اقدامات می خواهد از مهلکه ای که در اثر سیاست های غلط و اشتباه گرفتار شده خود را نجات دهد.

شیرین زاد اضافه کرد: در حمله موشکی اسراییل به اهدافی در خاک ایران ، پدافند کشورمان به خوبی دفاع کرد و این حمله دفع شد.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر دیپلماتیک ایران این حق را دارد که به تناسب زمان و مکان براساس تدبیر و درایت، حمله دشمن را پاسخ دهد.

شیرین زاد یاد آورشد: با توجه به اینکه به دنبال جنگ و درگیری نیستیم اما نه تعجیل و نه تعلل در این پاسخ نخواهیم داشت و پاسخ به حمله موشکی اسراییل با درایت و تدبیر صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: اگر به نکات قابل توجه حمله موشکی اسراییل به خاک ایران دقت نظر داشته باشیم متوجه این مهم می شویم جنگنده های دشمن وارد حریم پدافندی نشدند که این امر از دقت و رصد بالای پدافندی ایران اسلامی حکایت دارد .

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه رسانه های دشمن با دروغ پردازی حمله اسراییل به اهدافی در ایران را خسارت زا بیان کردند ولی با تلاش نیروهای مسلح خسارت چندانی در برنداشت ؛ این حمله شکستی دیگر برای اسراییل بود .

ملت ایران اسلامی آماده است

نماینده مردم طالقان ،نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ملت قهرمان ایران بنا به گفته سردارشهید سلیمانی همواره آماده است چرا که ما ملت امام حسین (ع) هستیم و سردار دلها نیز براساس همین اصل ایستاد ،مقاومت کرد و شهید شد .

«علی حدادی » افزود: باید برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی ، دفاع از حق قانونی که حقوق بین الملل هم آن را مشخص کرده است به دشمن صهیونیستی پاسخ محکم داد.

وی یاد آورشد: نتانیاهو همانطور که در پناهگاه تصمیم به حمله موشکی علیه ایران را گرفت باید در پناهگاه منتظر پاسخ جمهوری اسلامی باشد .

نماینده مردم طالقان ،نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در توان داریم در دفاع از مردم مظلوم جهان ، فلسطین و غزه خواهیم داشت و دراین زمینه آمادگی را داشته و داریم چنانچه که در وعده های صادق یک و ۲ مشهود بود.

وی بیان کرد: حق خود می دانیم در دفاع از منافع ملی پاسخ به تعرض دشمن را بدهیم ؛ آنچه که رژیم صهیونیستی باید بداند این است که باید منتظر اقدام جدی ایران اسلامی باشد.

در پاسخ به اسراییل منافع ملی در نظرگرفته می شود

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر تعرضی که به کشور شود به طور یقین پاسخ داده خواهدشد چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمود: در این پاسخ نه تعلل داریم نه شتابزده هستیم.

« علیرضا عباسی» اضافه کرد: منافع ملی کشور در این پاسخ در نظر گرفته می شود بنابر این براساس منافع ملی تصمیم قاطعانه می گیریم چرا که در این زمینه سیاست کشور ما مشخص است.

وی یاد آورشد: اسراییل را به عنوان یک کشور قبول نداریم بلکه به عنوان یک غده نامشروع که در خاورمیانه لانه کرده و تعرض می کند می شناسیم بنابراین به تعرض رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ محکم خواهیم داد.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: طوفان الاقصی با هدایت شهید یحیی سنوار مجاهد فلسطینی شروع شد که موجودیت اسراییل را به اتمام خواهد رساند.

وی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به دست مجاهدان محور مقاومت از منطقه برداشته خواهد شد.

عباسی در خصوص چگونگی پاسخ مشروع و قانونی ایران به حمله موشکی اسراییل ادامه داد: زمان و مکان این پاسخ را به طور حتم ایران تعیین می کند و بر اساس منافع ملی کشور این پاسخ نیز پشیمان کننده خواهد بود.

عباسی افزود: پاسخ باید به گونه ای باشد که رژیم غاصب پشیمان شود و کسانی که با اسراییل همراهی کردند نیز باید باید تنبیه کرد.