به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی بختیاری زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید سرزده از میادین میوه و تره بار جلال، سهروردی و بهمن ضمن تاکید به برگزاری بزرگترین مزایده در سازمان مدیریت میادین به صورت کاملا شفاف افزود: امسال مزایده بزرگ سازمان میادین به مانند سنوات گذشته در نیمه دوم سال و در کاربردهای میوه و فرنگی جات، پروتئینی، بازرگانی و کاربردهای دیگری همچون پارکینگها و مکانهای عرضه دام زنده تجمیع و برگزار شد.
وی اظهار کرد: برای اینکه فرایند مزایده بزرگ به خوبی اطلاع رسانی شود و شفافیت در آن وجود داشته باشد، ابتدا از طریق زیرنویس های تلویزیونی و با تعامل خوب با رسانه ملی و در گامهای بعد با انتشار آگهی در رسانههای مکتوب و همچنین انتشار پیامکهایی این مزایده برگزار شد به عبارتی سعی کردیم تا در تمام شبکههای رسانهای اطلاع رسانی درباره این مزایده بزرگ به خوبی انجام شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه بعد از مرحله اطلاع رسانی تمهیدات لازم برای ارسال پاکت پیشنهادی متقاضیان شرکت در مزایده چیده شد؛ ادامه داد: این تمهیدات شامل همکاری حراست شرکت پست با سازمان مدیریت میادین بود تا بتوانیم به صورت کنترل شده پاکتهای مزایده را بدون دخالت عوامل بیرونی به حراست سازمان منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در روز بازگشایی پاکتها نیز تمامی فرایند به صورت آنلاین نمایش داده شد؛ اضافه کرد: از تمام مراحل بازگشایی که شامل اسکن پاکتها، وارد کردن اطلاعات به سیستم مزایده و خروجی گرفتن تا لحظه اعلام نتایج بود؛ تصویربرداری انجام شد که تمامی این تصاویر آرشیو شده است.
بختیاری زاده یادآور شد: این در حالیست که تمامی مراحل فرایند نیز هم به صورت آنلاین و برخط از طریق سایت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نشان داده شد.
به گفته وی، برای برخی از شرکت کنندگانی که در روزهای بازگشایی پاکتهای مزایده در سازمان حضور داشتند؛ از طریق نمایشگر بزرگی که در این مجموعه قرارداده شده بود، تمامی مراحل مذکور که در کمیسیون معاملات انجام میشد؛ قابل رصد بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه گفت: شفافیت به ما کمک میکند تا از حضور فعالان واقعی صنف و تولیدکنندگان در غرف بازارها و میادین استقبال کرده و دست دلالان و افرادی که بدنبال سودجویی هستند را از این مجموعه کوتاه کنیم.
وی افزود: به عبارت بهتر، سعی ما این بوده تا از قبل از برگزاری مزایده این پیام را به شهروندان و متقاضیان شرکت در مزایده بزرگ برسانیم که تنها افراد تولید کننده و فعالان واقعی صنف در این فرایند حق شرکت دارند و از همه مهمتر اینکه میادین و بازارهای میوه و تره بار جایی بر ای ورود و خودنمایی دلالان ندارد.
بختیاری زاده تاکید کرد: امیدواریم با حضور تولید کنندگان اصلی، شاهد بهبود کیفیت و خدمات رسانی بیشتر به شهروندان باشیم.
وی یادآور شد: همچنین تمهیداتی اتخاذ شده تا بعد از ورود افرادی که برنده این مزایده هستند به بازارها و میادین؛ کنترل و نظارتها به گونهای باشد که شاهد خدمات رسانی با کیفیت به شهروندان باشیم.
ناوگان نظافت تهران هوشمند شد
در مراسمی روز یکشنبه با حضور داوود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست، جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از سامانه مکانیابی خودکار ناوگان رفت و روب شهری رونمایی شد.
این سامانه هوشمند که به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری مرکز تحول اداری طراحی و پیاده سازی شده با کنترل موقعیت لحظهای ناوگان، مسیریابی، نظارت بر عملکرد، نظارت بر مصرف سوخت، حفظ و نگهداری خودروها کمک شایانی به مدیریت نظافت شهر و بررسی عملکرد پیمانکاران می پردازد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری گفت: سامانه AVLS به منظور مدیریت ردیابی لحظهای خودروهای جمعآوری پسماند و کنترل بر عملکرد ناوگان رفت و روب طراحی شده است.
رضا محمدی با اشاره به تلاش شبانه روزی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در طراحی و پیاده سازی این سامانه افزود: استفاده از این سامانه کمک میکند تا مسیرهای بهینهتری برای جمعآوری پسماند طراحی شود همچنین نظارت دقیقی بر عملکرد رانندگان و کارایی ناوگان مربوطه صورت گیرد.
سنسورهای مکان یابی لحظه ای، جاروهای بزرگراهی، آب پاش، مکش و چراغ گردون از تجهیزات استفاده شده بر روی ناوگان رفت و روب شهری است که بر روی تمام ماشین آلات رفت و روب نصب شده است.