لندن- ایرنا- عضو پیشین نهاد قانون‌گذار انگلیس، واکنش رهبران غربی در برابر تجاوز گستاخانه رژیم صهیونیستی به ایران را حیرت‌آور و نماد آشکار رویکرد دوگانه آنها توصیف کرد.

کریس ویلیامسون روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن تصریح کرد: آخرین حمله هوایی (رژیم) اسرائیل علیه ایران یک اقدام تحریک‌آمیز و گستاخانه بود و واکنش غرب به طور معمول با واقعیت ارتباطی نداشت.

وی افزود: رویکرد دوگانه رهبران غربی حیرت‌آور است. آنها با طرح این ادعای پوچ مبنی بر اینکه اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، برای نسل کشی این رژیم در غزه پوشش دیپلماتیک ایجاد می‌کنند، اما از ایران می خواهند که خویشتنداری کند.

این نماینده پیشین حزب کارگر تاکید کرد: مردم عادی در سراسر جهان، از جمله مردمی که در غرب زندگی می‌کنند، این ریاکاری‌ها را می بینند و از آن به ستوه آمده‌اند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه روز گذشته (شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

این درحالیست که دولت‌های اروپایی بدون محکوم کردن اقدامات عمدی و تجاوزکارانه این رژیم خواستار خویشتن‌داری از سوی ایران هستند.

سران کشورهای انگلیس و آلمان روز گذشته به ایران توصیه کردند که به رژیم صهیونیستی حمله نکند و نبیلا مسرلی سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای گفت که این اتحادیه از «همه طرف‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌های غیرقابل کنترل، که به نفع هیچ‌کس نیست، نشان دهند.»

جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایت‌کارانه، در زمان مقتضی محفوظ می‌دارد، درخواست برگزاری نشست فوری شورای امنیت را مطرح کرده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل نوشت: با توجه به پیامدهای تهاجمات مستمر و نظام‌مند رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست دارد که موضعی قاطع اتخاذ نموده و این اقدامات تجاوزکارانه‌ رژیم صهیونیستی را قویاً و به‌طور بی‌قید و شرط محکوم کنند و به جامعه‌ بین‌المللی نشان دهند که چنین نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست دارد که برای رسیدگی به این نقض شدید و اقدامات غیرقانونی، نشست فوری برگزار کرده و از پاسخگو نمودن این رژیم جنایت‌کار حصول اطمینان نماید.

بر اساس گزارش‌ها این جلسه قرار است دوشنبه آینده در نیویورک برگزار شود.