رشت - ایرنا - استاندار گیلان بیان کرد: دوران دفاع مقدس، به جانفشانی رزمندگان در دفاع از مرزهای این سرزمین، به قطعه‌ای از تاریخ درخشان کشور تبدیل شده و موزه‌های دفاع مقدس منزلتی برای انتقال فرهنگ متعالی ایثار در جامعه بویژه نسل نو است.

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز یکشنبه در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به ایثار و جانفشانی رزمندگان و ملت به دست دشمنان نیفتاد که این جانفشانی‌ها باید از طریق مختلف برای نسل امروز و آینده بازگو شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دستاورد دفاع از کشور در دوران جنگ تحمیلی به راحتی کسب نشد و فقط استان گیلان هشت هزار شهید نثار میهن اسلامی کرد و این دوران بخشی از هویت تاریخی ما بشمار می‌رود که باید آن را به درستی به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم.

حق شناس ادامه داد: فرهنگ جانفشانی و ایثار باید در جامعه نهادینه شود؛ اگرچه، کاروان‌ راهیان نور نیز یکی از طرق آشنایی اقشار مختلف جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است اما همه مردم نمی‌توانند در این کاروان‌ها حضور یابند؛ از این رو نقش موزه‌های دفاع مقدس در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با اشاره به فضای موزه دفاع مقدس استان گفت: سالن آمفی تئاتر، ساختمان اصلی اسناد و کتابخانه بسیار مناسبی در این موزه با کتابهای گرانبهایی وجود دارد که این موضوع فرصتی بی‌نظیر برای محققان است تا از نزدیک برای تهیه گزارش و مقالات از این کتابخانه بهره ببرند و همچنین فرصت مناسبی نیز برای دانش آموزان و دانشجویان است تا از این مکان بازدید کنند.

حق شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم که با افتتاح این مجموعه که قرار است روز سه شنبه هفته جاری از طریق وبینار توسط رئیس جمهور به بهره برداری برسد، امکان جدیدی برای گیلان فراهم شود تا اقشار مختلف مردم از طریق آن بیشتر با رشادت های فرزندان دلاور این مرز و بوم آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، روز هشتم آبان ماه چهار موزه دفاع مقدس در کشور افتتاح می شود که باغ موزه دفاع مقدس استان گیلان یکی از این موارد است.