اصفهان - ایرنا- رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ثبت تصویر منحصر به فرد یک گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش «یخاب» شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

مریم امیدی روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: گربه وحشی جزو گونه‌های حمایت شده و در زمره هشت گربه‌سانی است که در مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان اصفهان پراکنش دارد.

وی گفت: تصویر منحصر به فردی که در پناهگاه حیات وحش یخاب ثبت شده است، این گربه‌ زیبا را در حال شیر دادن به توله‌هایش نشان می‌دهد که توسط یکی از عکاسان حیات وحش آران و بیدگل گرفته شده است.

امیدی گفت: آسیب رساندن به گونه‌های حمایت شده مشمول ضرر و زیان است و خاطیان باید به سازمان حفاظت محیط‌زیست خسارت بپردازند.

وی افزود: گربه وحشی از زیبایی خیلی خاص و منحصر به فردی برخوردار است و مثل سایر گربه‌سانان کشور، اطلاعات کاملی از پراکنش، جمعیت‌ و زیستگاه آنها نداریم.

امیدی گفت: پناهگاه حیات وحش یخاب بدلیل مجاورت با زیستگاه‌های ارزشمندی همچون پارک ملی کویر، پتانسیل بالایی از لحاظ غنای تنوع زیستی و گونه‌های در معرض خطر انقراض دارد.

به گزارش ایرنا، پناهگاه حیات وحش یخاب یکی از مناطق چهارگانه محیط زیست استان است که با مساحت بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

یخاب پناهگاه گونه‌های در خطر انقراضی چون جُبیر و یوز پلنگ آسیایی در مجاورت «پارک ملی کویر» است. این منطقه کریدور عبور حیات وحش از پارک ملی کویر به مناطق شرق اصفهان است.

شهرستان آران و بیدگل در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.