تهران- ایرنا- حزب‌الله لبنان با صدور چند بیانیه از هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و هلاکت و زخمی شدن چندین نظامی این رژیم خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، منابع رسانه‌ای گزارش دادند که حزب‌الله لبنان در آخرین حمله خود منطقه «الجلیل» را با شلیک ۷۵ موشک به این منطقه هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، چندین ساختمان و خودرو در این حمله دچار حریق شده و خسارت دیده‌اند.

در نهمین بیانیه عملیاتی امروز حزب‌الله نیز اعلام شد: در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، مجاهدین مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۴۰ شهرک نهاریا را با زیادی موشک و راکت هدف قرار دادند.

مجاهدین مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۲۰ نیز محل استقرار نظامیان دشمن اسرائیلی در شهرک مرگلیوت را با پرتاب چندین موشک به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادند.

حزب‌الله لبنان در یازدهمین، دوازدهمین و سیزدهمین عملیات امروز، مربض الزاعوره و محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک‌های المناره و عیترون را موشک باران کرد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز از زخمی شدن چندین صهیونیست به ویژه در شهر «طمره» در منطقه الجلیل خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان نیز در هشتمین بیانیه عملیاتی امروز خود اعلام کرد که پایگاه صنایع نظامی زوفولون در شمال حیفا را با تعداد زیادی موشک مورد اصابت قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در سه عملیات دیگر محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه‌های «المرج»، «المالکیه» و شهرک «کرمئیل» را با تعدادی موشک مورد اصابت قرار داد و تلفاتی را در میان آنها برجای گذاشت.

مقاومت لبنان در ادامه عملیات‌های امروز خود، نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «المناره» را با پهپاد مورد اصابت قرار داد.

حزب‌الله همچنین نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «حولا» را با یک موشک هدایت شونده هدف قرار داده و تلفاتی را در میان انها برجای گذاشت.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین ویدئویی را از هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک شومیرا منتشر کرد.

در این عملیات که توسط موشک «الماس» صورت گرفت، چند نظامی نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

حزب‌الله همچنین تصاویری را از لحظه بمباران موشکی شهرک «یسود همعلاه» در شمال شرق حیفا منتشر کرد.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که پس از هدف قرار گرفتن شهرک مذکور با ده‌ها موشک و راکت آتش‌سوزی شدیدی در آن شکل می‌گیرد.

مقاومت اسلامی لبنان در نخستین بیانیه عملیاتی امروز خود نیز اعلام کرده بود: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، ساعت ۷:۴۰ صبح روز یکشنبه با اسکادرانی از پهپادهای مسلح به شرکت صنایع نظامی «یودیفات» در جنوب شرق «عکا» حمله کردند و آن را مستقیما مورد اصابت قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که این شرکت تولید کننده قطعات یدکی جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بود و حمله حزب‌الله با دقت بالا انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که با پاسخ قوی حزب الله روبرو شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۲ هزار و ۶۵۳ شهید و ۱۲ هزار و ۳۶۰ زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.