اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به همزمانی سفر هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به استان با حمله خام اندیشانه و متوهمانه رژیم غاصب صهیونیستی با هدف مختل شدن آرامش کشور گفت: اقدام رژیم اشغالگر در فعالیت و مذاکرات تجاری این هیات بلند پایه با فعالان اقتصادی استان تاثیری نداشته است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا موالی‌زاده یکشنبه در حاشیه نشست با هیاتی تجاری از اقلیم کردستان عراق در محل سرسرای استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: آرامشی که در کشور حاکم است نشان می‌دهد، ایران آرام و مستحکم و در مسیر اهداف توسعه‌ای خود ذیل رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در حال حرکت است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی گمان می‌کردند می‌تواند آرامش کشور را مختل کند اما سران جنایتکار این رژیم چنین چیزی را هیچ وقت به چشم نخواهند دید.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بین اقلیم کردستان و خوزستان در تبادلات و فعالیت‌های تجاری ۲ منطقه به منظور توسعه مبادلات اقتصادی را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: رییس جمهور ایران در سفر خود به اقلیم کردستان (عراق) به زبان کردی اظهاراتی داشته که این اقدام نشان دهنده وجود فرهنگ‌های مشترک بین ایران و عراق است.

موالی زاده با بیان اینکه زبان کردی یک خویشاوندی با زبان فارسی دارد افزود: اقلیم کردستان عراق به لحاظ فرهنگی ارتباط دیرینه و عمیقی با کشور ایران دارد و این بستر فرهنگی زمینه خوبی را برای ارتباط تنگاتنگ بین ۲ منطقه ایجاد می‌کند.

هدف گذاری اقتصادی برای توسعه ارتباط بین خوزستان و کردستان عراق انجام شده است

وی گفت: خوشبختانه هدف گذاری اقتصادی خوبی برای توسعه ارتباط بین خوزستان و کردستان عراق انجام شده و سفر این هیات تجاری به قطب توسعه و رشد ایران سفر کرده‌ که مکانی امن برای سرمایه گذاری است.

نماینده عالی دولت در خوزستان اظهار کرد: خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه های مختلف اقتصادی دارد و انتظار می‌رود ارتباطات تجاری بین ۲ منطقه توسعه و رشد یابد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان در زمینه صادرات محصولات زراعی و باغی ظرفیت زیادی دارد بیان کرد: همچنین در بخش تولید میوه‌های گرمسیری و استوایی و سایر اقلام کشاورزی که بالغ بر ۱۳۸ نوع محصول است یکی از قطب‌های مهم سرمایه گذاری کشاورزی است.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی خط پروازی بین خوزستان و اقلیم کردستان عراق به منظور تقویت ارتباط تجاری و سیاسی بین ۲ منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هیاتی تجاری از اقلیم کردستان عراق برای بازدید و آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان از روز گذشته وارد اهواز شدند.