تهران- ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از گذشت افزون بر یک سال از جنگ این رژیم علیه نوار غزه با اذعان به شکست در این جنگ، بر ضرورت ارائه «امتیازات دردناک» تأکید کرد و گفت: تحقق همه اهداف جنگ تنها از طریق عملیات‌های نظامی ممکن نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «النشرة»، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در مراسمی که به مناسبت سالروز حادثه هفتم اکتبر (آغاز طوفان الأقصی) برگزار شد، به شکست این رژیم برای تحقق اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه اذعان کرد.

گالانت گفت: تحقق همه اهداف جنگ تنها از طریق عملیات‌های نظامی ممکن نیست و برای انجام وظایف اخلاقی جهت بازگرداندن اسرا به خانه‌هایشان، باید امتیازات دردناکی بدهیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وجود تداوم حملات راکتی و پهپادی حزب‌الله به مواضع این رژیم، مدعی شد: فعالیت‌های حماس به عنوان یک سازمان نظامی در جنوب متوقف شده و حزب‌الله نیز ضرباتی را متحمل شده و رهبران آن کشته شدند؛ همچنانکه اغلب زرادخانه موشکی حزب‌الله نیز نابود شد و نیروهای آن از خط مرزی عقب‌نشینی کردند.

اذعان گالانت به شکست در جنگ علیه نوار غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ علیه نوار غزه را با ۲ اهداف نابودی حماس و بازگردان اسرای صهیونیست از غزه آغاز کرد و با وجود گذشت بیش از یک سال از این جنگ به رغم حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن و شماری از کشورهای اروپایی، این رژیم در تحقق اهدافش ناکام بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه در این حملات تاکنون حدود ۴۳ هزار نفر شهید و ۱۰۰ هزار و ۸۳۳ نفر هم مجروح شده‌اند.