تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۹ گفت: مرمت و بازسازی ۱۲۲ چشمه سرویس بهداشتی واقع در ۱۴ بوستان این منطقه به منظور ارتقای زیرساخت‌ها و نگهداشت پاکیزگی شهر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، محمد مهدی گندمی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت بهداشت عمومی و ارائه خدمات بهینه به شهروندان عملیات بهسازی و مرمت سرویس‌های بهداشتی در ۱۴ بوستان پس از تخریب اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های بعثت، بستان، شقایق در ناحیه یک، ۶۵ چشمه در بوستان‌های گلستان، مطهری، بهار، شریعتی، الهی، شهید کاظمی و شهید باکری در ناحیه دو، ۲۵ چشمه در بوستان‌های نرگس، شهدای نعمت آباد، شکوفه در ناحیه سه و ۱۱ چشمه در بوستان افرا در ناحیه پنج در حال مرمت و بهسازی است.

به گفته گندمی، ۱۳ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان بانوان (مجموعه شهر بانو) در ضلع شمال و جنوب این بوستان مرمت و بهسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی و عمرانی منطقه ۱۹ همچنین گفت: به منظور مرمت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی تیغه‌های داخلی و کاشی و سرامیک چشمه‌ها تخریب و جمع آوری و مجددا تیغه چینی، لوله کشی، سیمان کاری، عایق کاری، کاشی و سرامیک، نصب روشویی و تامین روشنایی آنها انجام می‌شود.

۱۶ نقطه ترافیکی و حادثه خیز منطقه ۲ ایمن و ساماندهی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ نیز اظهار کرد: معابر و تقاطع‌های منطقه۲ به منظور توسعه شبکه معابر درون‌ شهری و ایجاد سهولت در تردد و ایمنی وسایل نقلیه و شهروندان، با اجرای ۱۶ طرح اصلاح هندسی ساماندهی شد.

محمدحسین کریمی در ادامه افزود: طراحی و اصلاح هندسی‌های معابر در سطح منطقه به منظور ایجاد دسترسی ایمن و روان، رفع نقاط حادثه خیز و گره‌های ترافیکی با بررسی کارشناسان و درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پس از تصویب سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اجرا می‌شود.

به گفته وی، بیش از ۹۵ درصد عملیات اصلاح هندسی و ایمن‌سازی نقاط پرخطر در ۱۶ تقاطع به متراژ ۲۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع اجرا شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ گفت: یکی از مهمترین اقدامات اجرا شده در این خصوص اصلاح هندسی تقاطع بلوار شهید ذبیحی و خیابان بیدار در شهرک بوعلی است که این نقطه علاوه بر مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز شناسایی شده بود و با اجرای این طرح ترافیکی ضمن کانالیزه شدن حرکت‌های عبوری خودروها و رفع گره ترافیکی، ورودی و خروجی ایمن سازی شد.

وی ادامه داد: روانسازی تردد میدان شهید حسن حسینی و خیابان حبیب‌اله، خیابان اکبری در محله طرشت، اصلاح هندسی خیابان ستایش در ستارخان، خیابان سیادت - ذوالفقاری از دیگر اقدامات اجرایی در این خصوص است.

تاکید شهردار منطقه یک به اتمام پروژه‌های شهری تا قبل از زمستان

شهردار منطقه یک تهران گفت: پروژه‌های اجرایی شهرداری منطقه در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی با تلاش و پیگیری‌های بیشتر مدیران اجرایی تا پایان آذر ماه و قبل از بارش‌های زمستانی به مرحله نهایی خود خواهند رسید.

سید مهدی صباغ روز دوشنبه در جمع مدیران و معاونان اجرایی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمستان زودرس در این منطقه و کاهش سرعت اجرایی، مدیران شهری باید در دو ماه پایانی با حداکثر توان و امکانات تلاش کنند تا در پایان پاییز پروژه‌ها به مرحله نهایی و اتمام خود برسند و تمرکز ادارات خدمات رسان بر بارش های زمستانی قرار گیرد.

وی از معاونت‌ها خواست با مبلغ نقد و غیرنقدی در اختیار، اولویت‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با جابجایی هزینه‌ها اگر موردی نیاز به سرعت عمل بیشتری دارد، سریعتر به انجام برسد تا پروژه انجام نشده نداشته باشیم.