تهران - ایرنا - مشاور رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از ماده ممنوعه «فسفر سفید» در حمله به نوار غزه مستند شده و این اسناد به دیوان بین المللی کیفری ارجاع شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمود الهباش» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: رژیم اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی سازمان‌یافته و عمومی شده و همچنان هم مرتکب می‌شود و به همین دلیل دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درخواست صدور حکم بازداشت نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاع این رژیم را به این دادگاه ارائه کرده است.

وی افزود: رژیم اسرائیل در غزه مرتکب نقض قوانین بین المللی، جنایات جنگی و نسل کشی گردیده و ارتش این رژیم علیه ساکنان غزه از سلاح‌ها و مواد ممنوعه بین المللی از جمله فسفر سفید استفاده کرده است.

مشاور محمود عباس افزود: اسنادی که این موضوع را اثبات می‌کند به دادگاه بین المللی کیفری ارائه شده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار تاکنون ۴۲ هزار و ۹۲۴ فلسطینی شهید و ۱۰۰ هزار و ۸۳۳ نفر دیگر مجروح و هزاران نفر نیز مفقود شده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.