بندرعباس - ایرنا - رییس هیات والیبال استان هرمزگان گفت: مسابقات چهار جانبه والیبال ساحلی «جزایر سه‌گانه» فردا سه‌شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس و دبیرکل فدراسیون والیبال و بهترین قهرمانان والیبال کشور در جزیره بوموسی برگزار می‌شود.

عبدالرئوف بستگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و جمعی از ورزش دوستان این استان نیز در روز بازی‌ها در جزیره بوموسی حضور دارند، افزود: در این رویداد ورزشی، تیم‌های والیبال ساحلی بوموسی متشکل از (امیرعلی قلعه نویی و حبیب اکبرزاده کاشانی)، تنب بزرگ (عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی)، تنب کوچک (بهمن سالمی و ابولاحسن خاکی‌زاده) و خلیج‌فارس (حبیب ناصری و پویا طالبی‌فر) باهم به رقابت می‌پردازند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تیم‌های یادشده وارد جزیره بوموسی شده و تا پایان وقت امروز (دوشنبه) به تمرینات می‌پردازند.

شهرستان بوموسی که پیش‌تر به‌نام ابوموسی شناخته می‌شد، متشکل از ۶ جزیره بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک بوده و مرکز آن هم جزیره ۱۲ کیلومترمربعی بوموسی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب بندرلنگه و ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

جزایرسه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیک‌ترین فاصله با تنگه راهبردی هرمز واقع شده‌اند که یکی از مهم‌ترین تنگه‌های بین‌المللی است و خلیج‌فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند پیوند می‌دهد.