کرمان - ایرنا - رییس حوزه قضایی شهرستان نَرماشیر بر لزوم بازنگری مسئولان عالی امنیتی و انتظامی کرمان در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌های اساسی در شهرستان‌های شرق این استان تاکید کرد و گفت که تامین امنیت این منطقه باتوجه به بافت جغرافیایی آن، نیازمند حمایت بیشتر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، سید سالار رضوی روز دوشنبه در نشست معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان نرماشیر بر لزوم نگاه فراشهرستانی و استانی به مقوله مهم امنیت تاکید کرد و گفت: امنیت موضوع مهمی است که باید فراتر از نگاه های سیاسی و جغرافیایی به آن توجه شود.

رییس حوزه قضایی نرماشیر ضمن اشاره به بحث امنیت به عنوان اساسی ترین نیاز اولیه جوامع انسانی، از توسعه نامتوازن امکانات و خدمات در شرق استان کرمان ابراز ناخشنودی کرد و افزود: در دهه های اخیر باوجود اینکه امکانات و سرمایه های خوبی در شرق استان وجود داشته اما در تقسیم و توزیع عادلانه و متوازن آن به‌خوبی اقدام نشده و این موضوع توسعه نامتوازن شرق استان را به دنبال داشته که به تبع آن این موضوع به مباحث امنیتی نیز دامن زده است.

رضوی ادامه داد: این مهم هرچه از شهرستان بم به سمت شرق کشور حرکت می کنیم بیشتر به چشم می خورد و حال آنکه نگاه منطقی می‌طلبد که با تقویت زیرساخت های امنیتی و تامین نیروی با کیفیت و توسعه همه جانبه نسبت به تقویت نقاطی که استعداد بیشتری در راستای بروز ناامنی ها دارد اقدام شود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: وقتی معضلی در بحث امنیتی حادث شود همه استان و حتی کشور درگیر آن خواهد بود لذا چاره اندیشی نکردن در این خصوص می تواند اثرات زیانباری داشته باشد.

در این مراسم از زحمات فرمانده سابق انتظامی شهرستان نرماشیر سرهنگ زید آبادی تجلیل و سرهنگ دریجانی به عنوان فرمانده جدید انتظامی این شهرستان معرفی شد.

مرکز شهرستان نرماشیر در ۲۲۸ کیلومتری شرق شهر کرمان واقع شده است.