تهران بزرگ- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه همکاران ما توانستند ضمن جمع‌آوری یک هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر از روددره فرحزاد، بیش از ۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز در این منطقه کشف کنند، گفت: ساماندهی و پاکسازی این منطقه بطور کامل انجام شده است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، سرهنگ حسین باباپور روز دوشنبه با اشاره به اینکه روددره فرحزاد یک سبقه چند ساله در بحث حضور معتادین متجاهر و انواع آسیب‌های اجتماعی داشت، اظهار کرد: با هماهنگی بین مرجع قضایی، پلیس، شهرداری تهران و سایر سازمان‌ها توانستیم این مکان را پاکسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سازه غیرمجاز بستر روددره فرحزاد را اشغال کرده بود، ادامه داد: در خصوص رفع معارضان، پیگیری بسیاری انجام و جلسات هماهنگی مختلفی برگزار شد و سازه‌های غیرمجاز با مجوزهایی که از مرجع قضایی گرفتیم و حضور دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران از روددره فرحزاد جمع‌آوری شدند.

سرهنگ باباپور افزود: وجود این سازه‌ها خود مامن و بستری برای حضور معتادان متجاهر، سارقان و انواع و اقسام جرایم و آسیب‌های اجتماعی شده بود که با پای کار آمدن دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط روددره فرحزاد از وضعیت گذشته رها شد و از محاصره معتادان متجاهر، فروشندگان موادمخدر و هرگونه جرمی که در آنجا رخ می‌داد، خارج شد تا امروز شهروندان بتوانند از این مکان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران با تغییر وضعیت جغرافیایی روددره فرحزاد و تغییر شرایط خاص آن و ایجاد مسیر و روشنایی لازم؛ از روددره پرآسیب فرحزاد مکانی مناسب برای تفریح شهروندان آماده کرده است ضمن اینکه نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایستگاه‌های کنترلی که در روددره فرحزاد داریم، مستقر شده‌اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با مافیای موادمخدری که در روددره فرحزاد حضور داشتند، هم گفت: باندهای مختلف فروش مواد مخدر که به صورت زنجیره‌ای با هم کار می‌کردند و بعضا مسلح بودند را با اقدامات ویژه شناسایی و اعضای آنها را دستگیر کردیم.

وی با اشاره به دستگیری بیش از ۳۰ فروشنده مواد مخدر در روددره فرحزاد تاکید کرد: همکاران ما توانستند بیش از ۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اوزان مختلف از اعضای این باندهای مافیایی کشف کنند.

سرهنگ باباپور با اشاره به اینکه وضعیت روددره فرحزاد اکنون تثبیت شده است، افزود: ثمره این امر حتما برای شهر تهران به خصوص برای مردمی که در مجاورت روددره فرحزاد ساکن هستند، بسیار است البته با توجه به اینکه روددره برحزاد یک تفرجگاه طبیعی محسوب می‌شود، می‌تواند جاذبه‌های مختلفی هم داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین یادآور شد: با برخورد قاطعی که توسط پلیس، دستگاه قضا و اقدامات جانبی شهرداری انجام می‌شود، روددره فرحزاد دیگر به وضعیت گذشته باز نمی‌گردد.

وی در رابطه با اینکه چرا در ادوار گذشته کسی به موضوع روددره فرحزاد ورود نمی‌کرد، با اشاره به شرایط این منطقه و حضور فروشندگان مواد مخدر در آنجا گفت: در گذشته هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها اتفاق نمی‌افتاد ولی اکنون باید فرصت را غنیمت بدانیم که مسوولان سازمان‌های مختلف پای کار هستند، هماهنگی بیشتری دارند و دست به دست یکدیگر داده‌اند و در مجموع پاکسازی روددره فرحزاد با یک کار جمعی و پشتیبانی انجام شد.