کابل- ایرنا- ملا هبت الله آخوندزاده نفر اول حکومت سرپرست افغانستان با صدور فرمانی نهادهای حکومت را مکلف کرد که به منظور رشد صنایع داخلی این کشور، از تولیدات داخلی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ وزارت دادگستری حکومت سرپرست افغانستان روز گذشته فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده را در مورد حمایت از تجارت و تعامل مطلوب با بخش های خصوصی ، بطور عمومی اعلام کرد.

در فرمان ملا هبت الله آخوندزاده آمده است: با نظر داشت موقعیت جغرافیائی، اهمیت اقتصادی کشور، تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی منطقه، معیاری نمودن تجارت، افزایش صادرات و ایجاد روابط پایه‌دار تجارتی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان و ضرورت تشویق و حمایت از بخش خصوصی و تولیدات داخلی، موارد زیر را مورد تاکید قرار می دهم:

١. وزارت‌ها و ادارات حکومتی ذیربط مکلف‌ هستند با نظر داشت مصالح تجارتی و اقتصادی کشور، در مناطق تجاری، نقاط عبوری و شاهراه ها سهولت های لازم را برای تجارت فراهم نمایند.

۲. مسؤلان و کارمندان وزارت‌ها و ادارات حکومتی در مرکز و ولایات مکلف‌ هستند مطابق اسناد تقنینی نافذ کشور با فعالان بخش خصوصی همکاری مطلوب نموده و از تعلل و تأخیر در اجرای دستورات مربوطه اجتناب نمایند.

٣. وزارت‌ها وادارات حکومتی مکلف‌ هستند به منظور رشد صنایع داخلی و خود کفایی کشور تا حد امکان از تولیدات داخلی استفاده نمایند.