تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان کارگاه استکبار ستیزی برای دانش‌آموزان است، گفت: هماهنگی و انسجام در تشکیل چنین مراسمی نشان‌دهنده اقتدار، عظمت و شکوه بالای ملت ایران است.

به گزارش ایرنا از مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست هماهنگی راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه حق و حقیقت به ویژه شهدای دانش آموز اظهار کرد: سیزدهم آبان یکی از روزهای مهم و پر حادثه در تقویم تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است که هیچ گاه حماسه های آن از یادها پاک نخواهد شد.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و لبنان افزود: فرزندان ایران و دانش آموزان میهن بزرگ اسلامی امسال بصیرت و بینش سیاسی عمیق تر، ثابت قدم تر و آگاه تر از هر سال در راهپیمایی عظیم و با شکوه ۱۳ آبان ماه شرکت خواهند کرد و با حضور پر رنگ انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیست نشان خواهند داد.

محمودزاده سیزدهم آبان ماه امسال را روز همدردی با دانش آموزان و کودکان و نوجوانان بی دفاع فلسطین و غزه دانست و گفت: و به روشنی پیام خود را به گوش جهانیان خواهند رسانید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور پر شور دانش آموزان مدارس غیر دولتی و هیات امنایی در راهپیمایی عظیم سیزدهم آبان ادامه داد: راهپیمایی امسال از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است و دانش آموزان کشور نشان خواهند داد که رژیم پوچ و جعلی صهیونیستی بزودی به جزای عمل خود خواهد رسید و روزهای نابودی آن بسیار نزدیک است.

وی با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ و هماهنگ تشکل های دانش آموزی در مراسم سیزدهم آبان ماه ، گفت: هماهنگی و انسجام در تشکیل چنین مراسمی نشان از اقتدار ، عظمت و شکوه بالای ملت ایران می‌دهد.

دانش‌آموزان امسال با جنایات اسرائیل بیشتر از پیش آشنا شدند

در ادامه این نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی معاون شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه امسال حضور گسترده و منسجم دانش آموزان در این مراسم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: آموزش و پرورش در این اجتماع بزرگ سراسری اصلی ترین نقش را بر عهده دارد و برنامه ریزی و هماهنگی های مناسبی برای حضور با شکوه دانش آموزان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید فریاد استکبار ستیزی را برای دانش آموزان تبیین کرد، اظهار داشت: دانش آموزان ما امسال بیش از هر زمان دیگری با جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی آشنا شده اند و بنابراین باید حقایق این رژیم پوشالی را روشنگری کنیم تا فرزندان ایران با آگاهی و شناخت بیشتر فریاد استکبار ستیزی را بر آورند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه شیوه و کیفیت انتقال این پیام ها بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: نقش اسطوره‌های محور مقاومت و شهدای اخیر در لبنان و غزه باید با تولید محتوای مناسب به دانش آموزان انتقال یابد.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه امروزه بخش عمده ای از جنگ خارج از میدان و فضای رسانه ای است ، تصریح کرد: باید در عرصه فضای مجازی و رسانه کارهای جدی و بنیادین صورت گیرد و با تولید محتواهای مناسب دانش آموزان را نسبت به واقعیت های روز آگاهی بخشیم و از گزند دروغ پراکنی های رسانه های معاند در امان نگه داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان با تاکید بر برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در کنار راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان ماه گفت: این روز فرصت مناسبی است تا همگی از ظرفیت های فرهنگی کشور آگاه شویم.