تهران- ایرنا- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان با اجرای پروژه های فناورانه و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک، در حال ورود به فصل جدید از ارائه خدمات هویتی و تسهیل در خدمات‌دهی به مردم است.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر در جمع معاونان و مدیران ستادی با اشاره به اقدامات فناورانه سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی ارائه خدمات هویتی گام برداشته است و در حال ورود به فصل جدید ارائه خدمات هویتی و احراز هویت الکترونیک است.

وی با اشاره به اهمیت احراز هویت اشخاص در کشور افزود: بر اساس داده های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و همچنین اجرای پروژه سببی و نسبی، هم اکنون اطلاعات هویتی خانواده در کنار اطلاعات هویتی فرد نگهداری می شود و با ایجاد سامانه هدا هم اکنون بستر امن و مطمئن و متقن احراز هویت الکترونیک در کشور ایجاد شده و در آینده نزدیک از طریق سامانه سهیم خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور ارائه خواهد شد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: داده ها و اطلاعات پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور پایه و اساس احراز هویت ایرانیان است و دقت در ثبت اطلاعات و حراست و نگهداری داده ها باید به صورت مستمر و با حساسیت ویژه صورت گیرد.

کارگر با اشاره به قوانین و مقررات حاکم بر اسناد و داده های هویتی تاکید کرد: مدیران باید مجریان قانون باشند و در راستای قانون و مقررات گام بردارند و در راستای حراست و پاسداری از هویت اشخاص قانونمند عمل کنند.