اردبیل-ایرنا-معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۶۳۲ درخواست و پرونده در کمیسیون ماده پنج این استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از ادارخه کل راه و شهرسازی استان اردبیل، یوسف باقرزاده روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پانزدهم مهرماه با برگزاری منظم جلسات طی ۶۹ جلسه کمیسیون ماده پنج، ۶۳۲ پرونده و درخواست ارجاعی از سوی شهرداری‌های استان رسیدگی شد.

وی افزود: در بین شهرهای استان اردبیل، بیشترین آمار کمیسیون ماده پنج مربوط به شهر اردبیل با ۳۵۳ پرونده و کمترین آن مربوط به شهر انگوت با یک پرونده بوده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در همین ایام اعلام شده هم به همت معاونت شهرسازی ۲ جلسه تخصصی کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری برگزار شده است.

باقرزاده ادامه داد: برگزاری ۶۱ جلسه ویژه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج و رسیدگی به ۵۹۲ پرونده از دیگر اقدامات معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل در نیمه اول سال جاری بوده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت به ۳۳ پرونده ارجاعی در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و همچنین ۱۲۵ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی رسیدگی شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به پیشرفت طرح‌های تفصیلی و جامع شهری در استان اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهرهای اصلاندوز، بیله‌سوار و گرمی با ۹۰ درصد پیشرفت و طرح تفصیلی شهرهای مشگین‌شهر و پارس‌آباد با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا بوده و بازنگری طرح جامع شهر اردبیل هم به مشاور واگذار شده است.